Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2017 - 12:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Genskabelse af e-mails

Jeg ved godt at man kan slette mails, men er det mulig at genskabe dem efter man har klikket på "tøm mappen slettet post"?
Jeg er nemlig i den kedelige situation, at jeg netop har gjort dette.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2017 - 12:37 #1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. januar 2017 - 12:39 #2
Det afhænger af, hvordan mailserveren er konfigureret.

Prøv først at gå ind i mappen "Slettet post" og vælg menupunktet "Gendan slettet post" under "Mappe".
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2017 - 12:41 #3
det sammen i link men ja hvordan er den konfigureret ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2017 - 14:54 #4
Jeg anvender Windows Live mail
Mailprogrammet er opsat vha. YouSee automatisk mailopsætning.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. januar 2017 - 15:01 #5
Jeg kunne godt blive lidt bekymret - TDC/YouSee's support er ikke de hurtigste knallerter på kajen....

Men du vil skulle have fat i deres support for at spørge om en restore, hvis ikke de kan gendannes direkte fra mappen "Slettet post",
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2017 - 15:17 #6
Jeg krydser fingre og takker.... jeg vil prøve at kontakte YouSee.
Men det er rigtig nok hvad du skriver, angående TDC/YusSee.
Avatar billede wjens Guru
25. januar 2017 - 15:49 #7
Jeg mener at kan huske at Windows Live Mail gemmer alle mails lokalt på pc'en (men har ikke en installation lige nu jeg kan checke på). Hvis det er tilfældet må du bruge din egen backup af pc'en - som du forhåbentligt har.
Avatar billede INK Ekspert
25. januar 2017 - 17:36 #8
YouSee er en pop3 konto, ikke IMAP. Mails downloades derfor til dit mailprogram, der herefter styrer arkivering og sletning på din pc. Jeg er ikke hjemme lige nu, så jeg kan ikke checke hvilken folder mails gemmes i, men mener at kunne huske de hedder .eml til efternavn. Hvis du har slettet, så kan måske gendanne med Recuva eller lignende program. Søg efter *.eml filer.
Hvis det er nyere mails, dvs. blandt de seneste 1000 du har modtaget, så kan du være heldig at finde dem på din webmail tilknyttet kontoen. Kan ligge både i indbakke og slettet mail. Det afhænger af hvordan du satte mailklienten op. Hvis du sletter på serveren efter hver download, så er du nok på den. Hvis du har indstillet til sletning efter et antal dage, så ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2017 - 19:13 #9
Nu har jeg prøvet Recuva, desværre uden held. Jeg må jo nok se i øjnene, at de pågældende mails er forsvundet for altid :-(

Jeg takker alle for hjælpen.
Avatar billede INK Ekspert
25. januar 2017 - 20:35 #11
Har du kikket i din tilhørende webmail?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2017 - 21:08 #12
Ja, men der er ikke noget.
jeg udskiftede den tidligere HDD med en SSD, i juleferien, men lagde mange mails over op en USB-nøgle, og den har jeg fundet frem. Der er i hvert fald en stor del af de mails, jeg har kikket efter, med dog ikke dem alle. Én ting har jeg lært nu - at lade være med hovedløst at slette mails, men hellere gemme dem, set i bagklogskabens krystalklare lys.
Avatar billede INK Ekspert
26. januar 2017 - 02:20 #13
Windows Live Mail er et program, der ikke længere vedligeholdes af Microsoft.
Du bør derfor overveje at skifte til et andet. Thunderbird kan anbefales, hvis du ikke går efter et købeprogram.
Mails og adresselister kan relativt nemt overføres fra wlm, men det kan vi tage senere.