Avatar billede BIRGER Seniormester
26. januar 2017 - 08:23 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

PDF udskriftsindstilling

Hvis jeg gemmer en pdf fil kan jeg ikke få den til at huske udskriftsindstillinger som såsom printer ...udskriv på begge sider sider osv.

Kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. januar 2017 - 08:46 #1
Det burde du kunne - men du gør det nok direkte fra udskrifts dialogen, og her gemmer den kun for det aktive dokument.

Du skal ind og sætte det via kontrolpanelet - "printere og enheder". Højreklik på PDF printeren og vælg "udskriftsindstillinger". Det du retter her, burde blive gemt for alle programmer/dokumenter.
Avatar billede BIRGER Seniormester
26. januar 2017 - 08:57 #2
Det jeg mente var at når jeg f.eks. malier filen til andre skal den huske mine indstillinger når de åbner den?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. januar 2017 - 09:32 #3
Nåh, nej, det kan du ikke styre noget af. Det afhænger jo 100% af, hvad modtagerens printer kan. Det nytter eks. ikke noget du gemmer "tvang af duplex", hvis printeren ikke er i stand til at printe på begge sider. Eller helt basalt set ikke har A4 papir i sig, men kun det amerikanske "Letter" format.

Så det er ikke noget du kan gemme for folk.
Avatar billede BIRGER Seniormester
26. januar 2017 - 09:58 #4
Ved du om man evt. kan gøre det med et excel ark?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. januar 2017 - 10:20 #5
Nej, du kan ikke gøre det med nogen programmer/dokumenter, da de altid vil omstille sig til de egenskaber, der gælder en given printer.

Eneste undtagelse jeg lige kan komme på, er hvis du laver det i office (såsom Excel), og modtageren har en 100% identisk printer.

Med 100% identisk mener jeg ikke bare samme printermodel - den skal også være med samme udstyr, papirbakke opsætning o.s.v. - det sker normalt kun inden for virksomheder, der har 100% samme printsetup på forskellige lokationer.

I så fald vil office antage der er tale om den samme printeropsætning som sidst, og så vil det virke.