Avatar billede Valdrup Praktikant
30. januar 2017 - 12:47 Der er 8 kommentarer

Randsomware

I  HKEY_Current_User
Software
dukker 2 nøgler op efter opstart eller genstart:
Locky  og  mz7XKTz6  .
Jeg sletter dem ; men de dukker op igen (: ..
Er der hjælp at få ?
Venlig hilsen
Valdrup.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. januar 2017 - 13:02 #1
Avatar billede Valdrup Praktikant
30. januar 2017 - 13:52 #2
Hej  michael_stim ,- tak for svar ,- jeg har læst guiden . Det er jo så ikke så lige til at få fjernet - Locky - ; men jeg vil arbejde videre på det.
mvh
valdrup.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2017 - 16:23 #3
Avatar billede Valdrup Praktikant
31. januar 2017 - 11:08 #4
Hej  220661.
Tak for dit tips -link- . Interessant læsning :-) . Mit Malware Fighter program finder ikke - Locky - . CCleaner Reg. finder den ,- udbedrer fejlen ; men den dukker stadig op efter genstart. Det skal lige siges, at jeg tilsyneladende ikke er " generet " af den ; men det er på sæt og vis irriterende , at jeg ikke kan slette den ...
vh Valdrup
ps.  Vil da lige sige tak for denne service Computerworld yder .
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2017 - 23:39 #5
#4 Er det Malwarebytes du bruger? til at fjerne malware?
Avatar billede Valdrup Praktikant
01. februar 2017 - 03:08 #6
Ja det er det .
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 13:24 #7
Avatar billede Valdrup Praktikant
16. marts 2017 - 13:39 #8
Hej pixxel .
Tak for dit forslag.  Jeg har så prøvet - Rkill - . Desværre hjalp det ikke :-( . De 2 nævnte registreringsnøgler  " dukker op " igen efter opstart. Mine Adware - Malware programmer finder dem ikke ; men CCleaner finder dem i "register" og de fjernes ... ! ..men kommer igen efter opstart.  Så jeg må leve med det :-) .
Jeg blev ellers lige "forskrækket" da jeg kørte - Rkill - , ... hvide bogstaver på den sorte skærm ... uha .. har stor respekt for DOS ... :-) ( har i tidernes morgen -først i 90-erne leget med komputer og var nysgerrig. Var inde i noget med -" config " .... og det endte med en  "død" komputer, som dog kunne genoplives for formedelst 300.- kr. af en ekspert .
tak for hjælpen.
mvh Valdrup.