Avatar billede DF81 Mester
02. februar 2017 - 13:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

overførsel af data

Hej CW
jeg har et spørgsmål til jer, kan det lade sig gøre at lave en "database" med data fra en skrivebeskyttet fin?
forstået på den måde.
jeg har et kontraktskema som er skrivebeskyttet og fungere som skabelon, når jeg udfylder den og gemmer bliver den jo gemt som en ny fil.
ved siden af vil jeg lave et nyt dokument men alle kontakt informationerne fra kontrakterne, kan dette lade sig gøre automatisk eller skal jeg ind og overføre hver eneste selv? håber i forstår mit spørgsmål eller må i skrive
på forhånd tak
Dennis
Avatar billede ebea Ekspert
02. februar 2017 - 13:25 #1
Prøv at uploade dit eksempel Ark. Det vil gøre det nemmere at se hvad du vil.
Umiddelbart, hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, så skal du have flyttet fra hver felt som der indtastes i, og over til et andet Ark. Dette kan laves på flere måder, men afhænger lidt af hvordan dit ark er opbygget.
Avatar billede DF81 Mester
03. februar 2017 - 10:06 #2
jeg syntes ikke jeg kan oploade noget, heller ikke indsætte screenshots,
så jeg prøver at formulerer mig så godt som muligt.
min skabalon ser således ud.
Kunde database:
kundenummer.
navn.
adresse.
post nr.
tlf.
mail.
Kontaktperson.
felterne med disse informationer bliver udfyldt af en bruger.

jeg har også lavet et skema hvor jeg kan se alle kunderne som ser således ud
kundenummer.________    kunde.____________
osv.
det er så her jeg har problemet, jeg vil gerne have at kundenummer og kunde bliver indsat automatisk i mit masterskema, uden at slette der der er i skemaet i forvejen,
jeg håber det gav lidt mere klarhed over problemet
vh
Dennis
Avatar billede ebea Ekspert
03. februar 2017 - 11:17 #3
#2  -  Du kan bruge www.dropbox.com til at uploade din fil.