Avatar billede Pita Novice
05. februar 2017 - 11:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LibreOffice 5.3 dokument sende via Gmail.

Hej
Jeg har lige downloadet LibreOffice 5.3, men kan ikke sende dokument via Gmail.
Jeg har Microsoft Office pakke 2007, men kan ikke anvende det, da den kommer med fejl 1935.
Derfor forsøgte jeg med LibreOffice.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. februar 2017 - 12:19 #1
>men kan ikke sende dokument via Gmail
hvilke mail program anvender du ??

google libreoffice send email
https://help.libreoffice.org/Common/Sending_Documents_as_E-mail    uk vertion
https://help.libreoffice.org/Common/Sending_Documents_as_E-mail/da    dk vertion

prøvede lige (thunderbird er åben)
file -> send -> e-mal as Open Office Document

går over i thunderbird, og her er den igang med en ny mail, hvor der attached det document jeg har åbent i libra office (writer)
så er det bare at vælge hvilke konto jeg vil sende fra (google default), samt emne (noname er angivet, som også er filnavnet på vedlagte fil) og modtager.
så prøv at se i dit mail progam om den ikke har en ny meddelelse igang.

prøvede lige (thunderbird er lukket)
prøv at skrive en ny meddelelse, og du vil se der ligger en allered du er igang med.

>Jeg har Microsoft Office pakke 2007, men kan ikke anvende det, da den kommer med fejl 1935.
prøv google ms office 2007 error 1935
https://support.microsoft.com/da-dk/help/926804/error-1935-when-you-try-to-install-microsoft-office-2010-or-2007
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. februar 2017 - 12:20 #2
Avatar billede Pita Novice
05. februar 2017 - 12:59 #3
Hej
Tak for dit svar.
Jeg anvender Gmail,  jeg kan ikke kan ikke vedlægge dokument, LibreOffice kommunikerer ikke med Gmail.
Har søgt forgæves på nettet for at finde løsning.
Avatar billede Pita Novice
05. februar 2017 - 13:02 #4
Hvordan knytte jeg gmail til LibreOffice?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. februar 2017 - 13:14 #5
for at kunne anvende send to mail, skal du have et mail program installeret, feks, thunderbird, outlook, ...
du kan ikke bruge webmail
Avatar billede Pita Novice
05. februar 2017 - 13:50 #6
Hej
Word dokumenter har jeg kunnet vedhæfte min gmail.
Jeg siger tak for information.
De links der ligger til hjælp til Microsoft 2007, har jeg anvendt, men er ikke relateret til Windows 10, har forsøgt.
Avatar billede Pita Novice
05. februar 2017 - 14:44 #7
Hej
Har fundet løsningen hos min svigersøn.
Man trækker dokumentet over i gmail.
Tak for forslag.