Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 17:57 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Til Min Nye PC

Jeg skal have en ny PC og der står noget med styresystemer og dvdbrænder. Jeg har ingen anelse om hvad det er og er bange hvis det er vigtigt eller sådan.

Hjælp
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2017 - 18:06 #1
Styresystemet er det du ser når computeren er oppe at køre :)
http://komplex-it.dk/komplexikon/styresystem
https://da.wikipedia.org/wiki/Styresystem

DVD brænder er til hvis du brænder en DVD skive.
http://www.computerdk.com/Hardware/cd-dvd-drives/5655.html

Sig til hvis det ikke er nok :)
Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 18:11 #2
Hvad skal du bruge en DVD brænder til?
og lige et ekstra spørgsmål hvad skal man bruge flest penge på CPU eller GPU?
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2017 - 18:43 #3
Hvis man gerne vil have gode råd til køb af en ny computer, er det altid en god ide at fortælle, hvad man regner med at skulle bruge den til, og hvor meget man er parat til at bruge på den :-)

Hvor meget har du arbejdet med computere indtil nu?
Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 18:53 #4
Ok jeg vel selv kalde mig en nybegynder til computer og jeg skal bruge den til gaming (CS:GO og League of Legends).
Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 18:54 #5
Budget måske 6000 kr
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2017 - 19:11 #6
Hvis den skal bruges til spil, skal du gå efter "Windows 10" som styresystem. Ang. DVD-brænder, så betyder det, at hvis du køber et spil på DVD, og computeren ikke har DVD-drev, så skal du ud og købe et eksternt DVD-drev, som du så skal koble til computeren for at installere spillet.
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2017 - 19:20 #7
Og mht. CPU vs. GPU: Når det gælder spil, er det (næsten) altid GPU (grafikkort) der er vigtigst. Der er mange ting at tage hensyn til på det punkt, først og fremmest om det skal vær en bærbar eller stationær maskine.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2017 - 19:27 #8
Noah_RC, jeg har ellers svaret med link og det hele, men en DVD brænder er til hvis du skal brænde en DVD skive eller en f.eks. en musik CD
http://www.computerdk.com/Hardware/cd-dvd-drives/5655.html
Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 19:46 #9
Jeg ved lige hvad det skal være og du må meget undskylde johnstigers. Jeg er lidt doven. Det skal være en stationær der skal kunne spille MOBA spil via download og ikke DVD.
Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 19:47 #10
Hvis i vil må i gerne hjælpe med at finde den perfekte PC til mig :D
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2017 - 19:54 #11
@johnstigers og Noah-RC.

Når jeg skriver, som jeg gør i #6, så er det fordi, jeg ikke i mange år har hørt om DVD-drev, som kun kan læse og ikke skrive. Når Noah_RC spørger til vigtigheden af "dvdbrænder", så betyder det for mig, at han har kigget på bærbare, som overhovedet ikke har indbygget CD/DVD-drev :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2017 - 20:15 #12
Aha ok begge :)
Budget 6000 ...
Froggaming kører kampagne lige nu.
Denne ligger godt nok  500 kr over dit budget, men det er et godt køb og tror ikke du finder det billigere andre steder: http://www.froggaming.dk/shop/24-kampagner/194-lc-entry-gamer---kampagne
Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 20:26 #13
Kan se den god, men har kigget på Topdata.dk og de har HELE tiden tilbud
Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 20:27 #14
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2017 - 20:35 #15
johnstigers ved mere om gamingcomputere, end jeg gør, og delene i hans sidste link ser fine ud :-)

Hvis der er penge til det, ville jeg vælge en lidt større SSD på 240GB. Og så skal du også lige huske at få et trådløst netværkskort med, medmindre du er koblet direkte til nettet med kabel.
Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 20:47 #16
Hvor lang tid er kampagnen der?
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2017 - 20:52 #17
Og så skal du lige huske på, du skal lægge prisen for styresystem oveni de priser, du ser på topdatas hjemmesider, dvs. DKK 799. I johnstigers link er det inkluderet. Og jeg ville heller ikke undvære DVD-brænderen.
Avatar billede Noah_RC Juniormester
05. februar 2017 - 20:55 #18
Ja tror det bliver løsningen og mange tak for jeres tid begge to :D