Avatar billede ISTO Novice
07. februar 2017 - 10:51 Der er 8 kommentarer

Genstarte i windows 10

Hej
Jeg har i lang tid ikke kunnet genstarte i windows 10
Har I et godt råd?
mvh
Avatar billede perwolf Forsker
07. februar 2017 - 12:26 #1
Lav en genvej på skrivebordet. I den skriver du shutdown /r /t 002
Når du dobbeltklikker på genvejen, genstarter PC'en.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2017 - 16:31 #2
Som jeg forstår dit problem forsøger den at genstarte, men står bare og maler det samme sted indtil du holder startknappen nede så den lukker.
Du kunne prøve at deaktivere de programmer der starter med Windows, og så enkeltvis aktivere dem til du finder synderen.
Du skal højreklikke på proceslinjen og vælge jobliste og gå i start. Prøv her at deaktivere alt på nær antivirusprogrammet hvis det er listet her, og genstart pc.
Prøv så at lave en genstart.
Avatar billede ISTO Novice
08. februar 2017 - 13:50 #3
Hej Tak for hurtigt svar. Jeg har nulstillet pc og gået tilbage til Windows Home 7.
I dag prøvede jeg så geninstallere Windows 10 med følgende fejl: Installationen mislykkes i fasen FIRST_BOOT med fejl under behandlingen BOOT. Er det en fejl I ved noget om?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. februar 2017 - 15:17 #4
Avatar billede ISTO Novice
08. februar 2017 - 16:20 #5
Ja
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2017 - 19:38 #6
Er din pc blevet opgraderet gratis til Windows 10 skal du ikke rulle helt tilbage til Windows 7.
Du kan installere Windows 10 direkte, da oplysninger om din pc er gemt hos Microsoft, og den automatisk bliver aktiveret.
Har ikke  læst linket #4 igennem. Måske der står noget om det der også :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2017 - 17:30 #7
Er du kommet videre eller kan vi bare glemme det hele??
Avatar billede ISTO Novice
08. marts 2017 - 09:35 #8
Hej  jeg beholder bare windows  7. vil skifte pc på et tidspunkt.
mvh
Inger