Avatar billede KurtKoben Novice
08. februar 2017 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Powershell hold cmd kørende

Hej

Jeg har en række instances af samme applikation kørende i forskellige cmd vinduer:

instance1.cmd
instance2.cmd
instance3.cmd

Mit problem er, at disse til tider crasher.

Jeg vil derfor gerne løbende tjekke om den pågældende instance fortsat kører, og hvis den ikke gør, så starte den igen.

Jeg har bare ingen anelse om hvordan, da jeg ikke er i stand til at identificere den enkelte instance.

Jeg tænker, at man på en eller anden måde må have fat i processens id.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede KurtKoben Novice
08. februar 2017 - 15:17 #1
Burde nok ligge i "anden programmering".

Beklager, er ny her.
Avatar billede leif Seniormester
09. februar 2017 - 06:16 #2
Dine instance er lavet i powershell ?

Har du overvejet at lave dem som Windows services i stedet for ? Så kan du kontrollere om servicen kører og hvis nej, så starte den
Avatar billede KurtKoben Novice
09. februar 2017 - 09:31 #3
Hej Leif

Ideen med at køre det som service er sådan set fin, men på den anden side indeholder vinduerne en masse nyttig log-information, der er rart at have hurtigt til rådighed.
Avatar billede leif Seniormester
09. februar 2017 - 15:55 #4
Og du vil ikke kunne logge det ned i en fx txt fil eller database i stedet for ?

For hvis den kører samme application dvs samme .ps, .cmd eller .exe så har den jo samme navn i task manager.

Jeg personligt har lavet flere powershell om fornyelig til at køre som service pga. task scheduler ikke kører dem korrekt og der er jeg begyndt at logge ned i txt i stedet for til screen.
Avatar billede KurtKoben Novice
13. marts 2017 - 12:33 #5
Jeg endte med at bruge nssm ("non sucking service manager" - ja, det hedder det faktisk) til at lave processerne om til services.

Umiddelbart virker det rigtig fint.