Avatar billede eurositi Ekspert
09. februar 2017 - 14:44 Der er 1 løsning

Vise codec-type i kolonne i Windows Stifinder?

Findes der en applikation, som kan vise videoformat, audioformat via en kolonne i Windows Stifinder?

Problemet er, at jeg ikke kan finde en løsning, som kan hurtigt kan afsløre, hvilke video og audioformater, der gemmer sig inde i mine MKV og MP4-filer. Alle løsninger kræver, at et særskilt program åbnes, men disse tekniske metadata burde ligge i fil-headeren og umiddelbart være læsbare.

Windows 10 har i dag medfødt understøttelse af de nyeste medieformater som H265(HEVC), VP9, Opus og FLAC samt de mest relevante containerformater som MKV, MP4 og WebM.

Windows 10 har en kolonne i Windows Stifinder, der kan tilvælges, der hedder "Videokompresion", men den indeholder ikke nogle meningsfulde data, så jeg antager, at dette er "work in progress" for Microsoft?
Avatar billede eurositi Ekspert
03. maj 2018 - 10:11 #1
Fandt selv løsningen:
Installér Icaros (https://www.videohelp.com/software/Icaros).
Følg herefter disse anvisninger: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1023361?k=8294795