Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
10. februar 2017 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

firewire til usbè

Jeg har et videokamera med firewire, men min pc har ikke firewire, jeg har set at man kan få et kabel der hedder usb2 adapter til firewire, kan det overføre video til pc'en?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. februar 2017 - 15:25 #1
Du skal have fat i et FW-kort til din PC. Det koster ikke mange basse-ører, men ingen port - ingen FW.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
10. februar 2017 - 19:50 #2
Det er en lenovo yoga 510, og den har ikke indgang til Express Card, det kunne ellers være en løsning, men tak for svaret.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2017 - 22:25 #3
Hvilket kamera drejer det sig om? Hvis der er analoge udgange på det (rød/hvid/gul) kan du bruge en såkaldt videograbber:

https://www.avxperten.dk/usb-videograbber/usb-videograbber.asp

Kvaliteten bliver ikke så god som med firewire til firewire, men du får da i det mindste videoen overført. Et alternativ kan være at betale andre for at gøre det og gemme det på et passende medie.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
11. februar 2017 - 15:30 #4
Tak for rådet, det virker og kvaliteten er ok, jeg have udstyret liggende fra dengang jeg overførte vhs til pc, det havde jeg bare glemt.
MVH. Jørgen Andersen
Avatar billede milter Ekspert
11. februar 2017 - 15:38 #5
Velbekom :-)