Avatar billede nike125 Praktikant
11. februar 2017 - 01:03 Der er 6 kommentarer

Kan ikke åbne downloadede word dokumenter eller fra mappen ''Overførsler''.

Hej, jeg har et problem med mit Word 2016.. Jeg kan godt åbne Word uden problemer, og filer som ligger udenfor mappen ''Overførsler''. Men jeg kan åbenbart ikke åbne dokumenter som er hentet fra nettet, og andre dokumenter som er i mappen overførsler.. Hvad kan problemet være? Jeg har prøvet at reparere word og geninstalleret, men intet ser ud til at virke.. Som sagt, så fungerer word uden problemer.. det gider bare ikke at åbne downloadede dokumenter. Dette popper op, når jeg åbner et dokument fra mappen overførsler: ''Word stødte på en fejl under forsøg på at åbne filen. Prøv følgende. * Kontrollér tilladelserne for dokumentet eller drevet.
                    *Sørg for at der er tilstrækkelig hukommelse og diskplads.
                  *Åbn filen med konverteringsprogrammet til tekstgenoprettelse.

Hvad kan være problemet?

På forhånd, tak.
Avatar billede Alexander Juniormester
11. februar 2017 - 08:53 #1
måske er filen beskadiget
Mvh Alexander
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2017 - 09:21 #2
Kan du åbne dem hvis du kopierer dem til skrivebordet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. februar 2017 - 09:55 #3
Jeg har ikke den endelige løsning, og har ikke lige tid til at finde den, da jeg er på vej ud af huset - men kan måske give dig et fingerpeg.

Problemet er, at mappen "overførsler" (Downloads) generelt i windows opfattes som en usikker kilde til filer. Derfor vil Word (og andre programmer) ikke åbne filer direkte fra mappen - og det kan der jo egentlig være sund fornuft i - hvis du får klikket på det forkerte link på den forkerte hjemmeside, henter du og eksekverer en virusinficeret word-makro, der går ind og laver rod/snavs på din maskine...

Men hvis du mener dig helt sikker på at det aldrig vil ske, kan du forsøge at finde en generel løsning, der fjerner læsebeskyttelsen fra mappen... - jeg mener at huske, at det foregår via en politik.

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=remove+open+warning+from+download+folder
Avatar billede nike125 Praktikant
11. februar 2017 - 15:33 #4
#1 Det er alle filer som jeg henter ned, og tidligere filer som ligger under overførsler mappen som ikke kan åbnes.

#2 Nej, det kan jeg heller ikke.

#3 Har aldrig oplevet dette problem, før igår. Har altid kunne åbne hentede dokumenter fra nettet og alle dokumenter fra mappen overførsler. Men de kan åbenbart ikke åbnes længere.
Avatar billede nike125 Praktikant
12. februar 2017 - 19:46 #5
Er der virkelig ikke andre med en løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2017 - 19:50 #6
Hvis du kunne gøre det i forgårs, kunne du prøve at gendanne dit system til dengang.