Avatar billede Krøyer Juniormester
12. februar 2017 - 08:54 Der er 3 kommentarer

Jeg er umyndiggjort i 0utlook 2016

For nylig lå der bål og brand i min indbakke. Det var Microsoft der lovede, at jeg snart ville få bøvl med mine e-mails i alle afskygninger. Både i ud- og indbakker, der ikke ville blive synkroniserede fremover bla...bla...og en masse andet uforståeligt. Som teknisk amøbe, parerede jeg ordre og opgraderede/konfigurerede jeg min Outlook 20?? til Outlook 2016.
Og KORS i den jeg sidder på. Pludselig hedder "min" server Microsoft Exchange, som vist nok er en del af en Office-pakke, primært beregnet til virksomheder og skoler???
Siden synkroniseringen, fortæller serveren mig flere gange om dagen, at der er usendt post i udbakke og uafhentet post i indbakke, selvom alle bakker er tomme. Jeg har prøvet at logge direkte på serveren, for at rydde op (i noget der ikke er der), men får at vide, at jeg skal kontakte administratoren, da vedkommende har lavet et password jeg skal bruge. Da jeg hverken er skole eller virksomhed, men bare mig, har jeg spurgt mig selv om passwordet, men det kender jeg ikke noget til :-)
Må jeg ikke bare komme tilbage til min gamle Outlook server, og HVORDAN?
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. februar 2017 - 16:13 #1
Jeg vil ikke gøre mig for klog, men jeg tror jeg ville af- og geninstallere Outlook 2016.
Allerførst ville jeg dog lave et [b]gendannelsespunkt[b], inden operationen.
Avatar billede Krøyer Juniormester
12. februar 2017 - 20:12 #2
Tak for gode ord. Men det er vist ikke lige sådan for amatører (som mig) at af- og geninstallere et mailprogram, uden at miste en masse gemte mails og data, da jeg helt ærligt ikke forstår computersproget om at lave back-ups og sårn :-) Men jeg fandt ud af, at jeg kunne reparer mailprogrammet i kontrolpanelet. og glad meddelte computeren da også, at Outlook 2016 nu var fejlfri og opgraderet. INDTIL jeg skulle sende en mail, og fik at vide at der nu var 2 uafsendte mails i udbakken. Stadig tak for hjælp, dog stadig lige vidt!
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. februar 2017 - 21:04 #3
Jeg forstår udmærket dine frustrationer. Jeg har selv roddet med problemer der ligner dine, det har bare være i Windows Live Mail.
Hvis jeg har været i tvivl om hvorvidt de mails der befinder sig i indbakken ville forsvinde, har jeg ganske simpelt, kopieret dem over i en mappe, for så går de ikke tabt.