Avatar billede ps76 Forsker
12. februar 2017 - 12:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

W10 update procedure

Det var min opfattelse da W10 kom på banen, at den skulle opdatere sig selv i baggrunden, uden at det kom "i vejen" for andet, og stort set uden at man opdager det.
Men nu oplever jeg til tid og anden, at computeren vil genstarte - og nogle gange gør det lige pludselig, eller at man skal vente ved opstart på at den har færdiggjort en opdatering og lign.
Hvad er den bedste måde at undgå disse irriterende afbrydelser på?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2017 - 12:58 #1
Har ikke selv konfigureret dette, men i indstillinger - opdateringer og sikkerhed kan man indstille hvilke timer pc er "aktiv", og under under dette punkt kan man planlægge hvornår genstart skal foregå. Om det kan laves optimalt for dig, må du afprøve
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2017 - 13:22 #2
Enig med #1 og vil tilføje, at der under indstilling for genstart  kan vælges et bestemt tidspunk, og dag,  for genstart. Så måske finder du et tidspunkt, som passer dig,
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2017 - 13:29 #3
Det burde jo kunne laves, så opdateringerne blev klaret ved en nedlukning, men så smart er det jo nok ikke.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2017 - 13:56 #4
Nej desværre. Min W10 ligger på en bærbar, som jeg ikke bruger så meget, så jeg har ikke oplevet det samme som ps76, men det lyder da helt tosset, hvis computeren pludselig genstarter, det er næppe meningen fra Microsoft side.
Der burde være mere bruger indflydelse, men indtil videre er et fast tidspunkt nok det bedste, i det her tilfælde, så skulle det være slut med ærgerlige overraskelser.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. februar 2017 - 15:45 #5
Hvad med  at indstille timeren så den så den opdaterer på et tidspunkt hvor du ikke er aktiv?
https://billedeupload.dk/images/60oJm.png
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2017 - 21:21 #6
I den kommende opdatering vil man kunne udskyde opdateringer, ellers er det som poko1 skriver, de aktive timer du skal kigge på.
Avatar billede ps76 Forsker
13. februar 2017 - 09:25 #7
Det lyder godt Johnstigers - for det med de aktive timer kan jo være svært. Jeg går ud fra computeren stadig skal være tændt, så kan kan jo ikke sætte aktive timer til at være midt om natten...Jeg selv er lidt "on and off" hele dagen, så jeg kan ikke forudsige, hvornår det skulle være..
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2017 - 09:47 #8
Det er da noget du har misforstået! De aktive timer er de timer du ved du skal bruge maskinen. Hvis du så lader maskinen være tændt ud over det vil den gå i gang med opdateringerne. i øvrigt kan du også nu indstille til at den meddeler at der er en opdatering og spørger om du vil genstarte nu! Og her kan du trykke på udsæt.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2017 - 11:51 #9
Sæt disse parametre så får du besked og kan udsætte.
https://billedeupload.dk/images/VyKgo.png
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2017 - 14:10 #10
#8 huh?
Jeg har intet misforstået :)
Avatar billede poko1 Ekspert
09. marts 2017 - 15:30 #11
#10 det var jo heller ikke dig der havde misforstået lol.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2017 - 17:14 #12
#11 (thumbs up) :)