Avatar billede larsini Seniormester
12. februar 2017 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at kopiere Word opsætning fra 1 pc til en anden pc

Når man flytter til en ny pc er hamrende irriterende at skulle lave alle indstillinger igen. F ex når man en gang for alle har fundet ud af, at man ikke ønsker at ny linie skal starte med stort bogstav, at orddeling skal ske på en særlig måde, at stavekontrol etc etc skal foregå efter ens egen indstilling, etc etc. Er det muligt at kopiere sådanne indstillinger med et snuptag???
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. februar 2017 - 17:40 #1
Det er kun delvis muligt. De konkrete indstillinger, du nævner, kan man ikke uden videre kopiere.

Se Jay Freedmanns svar i følgende tråd (engelsk): https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_word-mso_other/how-can-i-transfer-my-word-2007-settings-from-one/41ee6119-576f-4205-bc88-329c85addf5b

Det fremgår ikke, hvilken version af Word, du bruger. Tråden refererer til Word 2007, men det samme gælder senere versioner.

Se også http://www.msofficeforums.com/word/13675-word-2007-later-key-data-file-locations.html

Hvis du har prøvet at arbejde med makroer:
Du kan evt. prøve (på den PC, som har de indstillinger, du gerne vil genbruge) at optage en makro, mens du en for en åbner de dialogbokse, du gerne vil genbruge indstillingerne fra, og klikker OK i hver af dem. Resultatet er en måske delvis brugbar makro, som vil indeholde mange af indstillingerne. Du kan kopiere makroen til den anden PC og forsøge at afspille den. Hvis det ikke er samme version af Word, kan der være noget, som fejler.
Avatar billede larsini Seniormester
13. februar 2017 - 11:48 #2
tak for et konstruktivt svar - jeg vil studere nærmere - for et par år siden gave du mig tips til hvordan man kunne flytte autotekst og -korrektur, havde håbet noget lignende fandtes for mit nuværende problem.
skal flytte ind på 2 nye pc'er, den ene fra word 2007 til 2007 den anden fra word 2003 til 2003 på den nye.
jeg melder tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2017 - 13:32 #3
nej du kan ikke.
det tager max 3 min at indstille hele word :)
Avatar billede larsini Seniormester
13. februar 2017 - 16:15 #4
hej lene
jeg har læst de tråde du henviser til - tak for kaffe, jeg gør det manuelt. det er sikkert også sundt at få gået alle indstillinger efter i sømmene, her i huset sker det kun med 8-9 års intervaller at vi skifter pc'ere.
tak for din interesse.