Avatar billede hlt Juniormester
14. februar 2017 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved send mail med CDO

Hejsa,
Jeg har noget gammelt ASP script, som efter at være flyttet fra en server 2008 til en server 2012 ikke længere virker.
Det er en CDO mailkomponent som fejler med fejlen: 8004020f
Jeg har prøvet nogle forskellige ting. Bla, har jeg prøvet at sende via en anden server. Og det kan det sagtens. Så det er ikke scriptet der fejler. Jeg har også prøvet at lave en .net side som sender med nøjagtig de samme informationer som asp siden, og det går også fint.
Så det virker som om, at den nye server ikke vil modtage forbindelser fra gammelt script. Er der nogen der har en ide til hvad der kan være problemet?
Jeg har googlet fejlkoden, men der er et hav af forskellige forklaringer, og jeg synes ikke rigtig at nogen af dem virker. Så det er et sidste forsøg på at finde en løsning, hvis det da overhovedet kan lade sig gøre.
Mvh
Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2017 - 14:30 #1
2012 er jo per definition 64 bit.

Var 2008 en 32 eller 64 bit?
Avatar billede hlt Juniormester
14. februar 2017 - 15:26 #2
Det ved jeg så ikke. Men kan CDO ikke køre på en 64 bit?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2017 - 16:16 #3
Jeg er ikke CDO ekspert men man kan ikke blande 32 og 64 bit.

Saa:

32 bit ASP - 64 bit CDO virker ikke.

32 bit ASP - 32 bit CDO - 64 bit "noget som CDO skal bruge" virker ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2017 - 16:18 #4
Men lidt googling paa den error kode antyder at det kunne vaere et adgangs problem.
Avatar billede hlt Juniormester
16. marts 2017 - 09:53 #5
Hej Arne,
Beklager mit sene svar. Jeg får åbenbart ikke mails når der er nogen der svarer. Jeg må lige checke min konto. Det var et problem i deres server. Det viste sig, at ved at bruge IP adressen på mailserveren i stedet for mail.xxxxx.dk så kunne den godt få lov. Det var et lidt underligt problem.