Avatar billede Fortabt Novice
14. februar 2017 - 14:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Js fil generende

https://drive.google.com/file/d/0B0Zff199-l3mcHh6LVQ3bkp1S0k/view?usp=drivesdk
Jeg får engang i mellem dette skærm billede på min bærbar når jeg bruger den. Det er mest hvis jeg ser film på den og det forsvinder når jeg klikker en gang med mousepad. Nogen der kender noget til det og ved hvordan man får det væk eller til at holde op?
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2017 - 14:18 #1
Sandsynligvis en virus/malware. En js-fil, når kørt med Windows Script Host, kan udføre skadelig kode eller vise reklamer på computeren. Du er i så fald heldig at den kommer og spørger hvad den skal åbne med, for det betyder at den aldrig bliver kørt, med mindre du vælger Script Host i det skærmbillede. Men det er som regel ikke meningen at Javascript-kode skal forsøge at køre sig selv på tilfældige tidspunkter.

Kør antivirus og -malware-scannere.
Avatar billede Fortabt Novice
16. februar 2017 - 18:28 #2
Det virkede at kører malwarescanner, så tak for det. Malwarebytes hedder programmet jeg brugte.