Avatar billede Mathias Praktikant
14. februar 2017 - 16:14 Der er 3 kommentarer

Ny stationær computer

Hej

Min fætter skal til at have en stationær pc, og jeg har lovet at hjælpe ham med det. Det skal helst ikke være et for stort kabinet, da den skal være let at tage med til Lan. Det mest krævende spil, som han spiller er nok GTA. Jeg har kigget på den her fra Shark Gaming: https://sharkgaming.dk/tiny-shark.
Jeg ved godt, at det er billigere selv at samle den, men de vil gerne kunne sende den ind, hvis der skulle opstå problemer med den.
Jeg overvejer at tilføje:
- En ekstra disk (enten 1 tb el. 2 tb seagate)
- i7 processor
- MSI 1080
- Anden strømforsyning (Hvilken ville i vælge?)

I7 og MSI 1080 er nok lidt overkill, men den må koste 15.000, så jeg tænkte, at det lige så godt kun tilføjes.

Håber I kan hjælpe eller foreslå en helt anden computer

Mvh. Mathias
Avatar billede Mathias Praktikant
14. februar 2017 - 16:18 #1
Avatar billede BacceDK Juniormester
14. februar 2017 - 17:21 #2
Som sådan er det ikke billigere at bygge sine maskiner selv... forskellen er blot at når man bygger selv kan du selv bestemme type og fabrikant, prisen er ikke det der skiller det ad nu om dage.. butikkerne sammensætter jo deres maskine tilbud ud fra de stumper de allerede har salgs listen...
Det er kun når man snakker standart maskiner at prisen kan variere en del...

Pointen for forhandleren er derimod at de får solgt for flere penge på samme ordre, frem for at man kun får en bestilling på enkelte dele og kunden så køber resten hos en anden forhandler.
Avatar billede klavil Seniormester
26. februar 2017 - 21:24 #3
hvad er behovet og hvilke spil spiller din fætter.
Det er jo ingen problem at bruge alle pengene, men måske kan han nøjes med noget der er 10-15% langsommer og spare penge?
Når han spiller, sætter han så alle detaljer op eller er det kun opløsningen?
Hvad med skærm, tastatur, mus, højttalere?
Til at starte med er der et par butikker her:
https://www.mm-vision.dk/visiongaming/computer/vision-gaming?p=139&gclid=Cj0KEQiAlsrFBRCAxcCB54XElLEBEiQA_ei0DIc-c2b0K8YO2I_kI6nWyQbQ3I2Omtp-3shVc-M6veYaAh7i8P8HAQ

https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-computere/gamer-konfigurerbar/