Avatar billede h_s Forsker
19. februar 2017 - 10:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Wifi harddisk til bil

Jeg søger råd og vejledning til køb af en harddisk med wifi til bilen.

Den skal bruges til at have børnenes film på, så de kan se filmene på køreturen.
Krav jeg gerne vil have opfyldt:
- Tilgå via iPad/iPhone osv.
- Skulle kunne afspille mp4 formatet
- Skulle kunne oplades via 12v stikket i bilen
- Indeholde opladeligt batteri
- Skulle kunne være min. 3 enheder på samtidig og se hver sin film
- Min 1 TB

Jeg har set på Seagates Wireless Plus, som i bund og grund opfylder kravene.
Er dog i tvivl om den kan oplades via 12v stikket i bilen.
Inden jeg køber den, vil jeg gerne høre om der er nogen der har andre forslag, vil fraråde mig at købe den eller synes at dette er KØBET :-)

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 10:32 #1
Du kan altid lave 12 volt om til 220 volt i en bil. Så 12 volt behøver ikke være et krav:
https://www.matronics.dk/kategori/el-materiel/transformatorer/12v-230v/produkt/12v-230v-inverter#503101
Din wifi harddisk har jeg ikke erfaring med desværre.
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2017 - 10:32 #2
Der står i specifikationen, at den drives af strøm via USB. En USB-adaptor til "cigartænderstikket" i bilen skulle løse det problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 10:33 #3
Mange biler har i dag cigaret stik også i bagagerum, hvor udstyret med fordel kunne sættes til orientering :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 10:34 #4
#2 Selvfølgelig :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 11:59 #5
Wifi harddisk til bil  er der en router i bilen ?

jeg vile rippe dvder til en ipad så de kan ta dem med
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2017 - 12:04 #6
#5 Enheden kan streame til et antal wifi enheder (prøv at læse specifikationen for den)
Mange tablets/iPads har ikke nok lagerkapacitet, derfor denne løsning, som jeg personligt finder rigtig smart.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 12:08 #7
#6 Ja den har en form for trådløst netkort i. Det er en smart løsning :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 12:28 #8
#6 hvor link tak
Avatar billede h_s Forsker
19. februar 2017 - 12:42 #11
Er der nogen der kan komme med gode forslag til alternativer?
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. februar 2017 - 22:18 #12
Tablets med microsd card kunne være en løsning - jeg købte en 7" lenovo med mulighed for 64G microSD kort ( og 2 SIM kort ) for 799 i elgiganten.

jeg købte en 7" acer i BILKA til 399 - den tager vist kun micro SDkort til 32G - min lillesøster ville låne den i julen - hun har en iphone5 -og vil ikke have en iphone7 pga mgl microSD kort - Jeg har ikke set den siden.

Der findes billigere løsninger en IPAD Iphone.
Avatar billede h_s Forsker
20. februar 2017 - 15:11 #13
#12 > Tak men der skal ikke ud at købes nye tablets. Dem har jeg :-)
Ellers en ok løsning.
Avatar billede koden Novice
11. marts 2018 - 19:53 #14
Hvad med en her.. samme pris men 3 TB

https://www.happii.dk/Harddisk-Ekstern/WD-My-Passport-Wireless-Pro-WDBSMT0030BBK-Ekstern-Harddisk-3-TB-Sort/2559339?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

har ikke lige set hvad forskellen er men begge har 10 timer batteri.
Formodentlig kan de begge oplades med usb i cigaret tænder.
Avatar billede koden Novice
11. marts 2018 - 19:58 #15
Men ville ønske man kunne få dem med gammeldags usb stik til enheden i stedet for de der nye ringe stik der ikke kan holde ordentlig fast