Avatar billede kahl Mester
19. februar 2017 - 21:16 Der er 1 kommentar

variabel antal checkboxes i en userform

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave en macro med et variabelt antal checkbokse. Er det muligt?

tanken er at Macroen laver en userform med Checkbokse basseret på antallet af filer i en mappe. er der 10 filer er der 10 checkbokse er der 3 filer er der 3 checkbokse. labelsene skal afspejle filnavnene i mappen.

Tanken er så at de filer der bliver valgt via checkboksene skal tilføjes i dette dokument. er det muligt?
19. februar 2017 - 21:33 #1
Ja, det kan man godt - der findes en del eksempler her på - her er et søge eksempel https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=vba+dynamic+checkbox+

Du kan f.eks. også blot vælge at benytte en ListBox, hvor du sætter ListStyle til at være fmListStyleOption - så får du automatisk en checkboks option ud for hvert element i listen... og hvis du skal kunne vælge flere på en gang... så benyt MultiSelect...