Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2017 - 14:14 Der er 4 kommentarer

Kode word, generenre pdf

Hej Eksperter.

Jeg har et dokument i word som skal ende som pdf-dokument hvor der kun kan rettes i bestemte felter.
Et af de felter er et afkrydsningsfelt. Hvis det krydses af, skal et afsnit i dokumentet forsvinde/gemmes væk, så det ikke kan ses, heller ikke når dokumentet skrives ud.
Der er også nogle tilhørende bilag, som er nummereret fortløbende. Hvis et afsnit med et tilhørende bilag tages ud/gemmes, skal nummererignen af bilagene tilpasses.

Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede ebea Ekspert
21. februar 2017 - 14:57 #1
ja, det kan man godt gøre. Jeg ved ikke med alle PDF programmer, men både Adobe, og NitroPro har en funktion, til at skjule tekstfelter, ved afkrydsning af en CheckBox.
Omkring dine bilag, ved jeg ikke lige hvad du mener, da det ikke fremgår, hvordan den nummerering er opsat.
21. februar 2017 - 17:39 #2
Det hele kan gøres indefra Word - lidt VBA kode, som tager højde for dine valg i afkrydsningsfelterne, og med hensyn til bilagsnummereringen, så går det som regel automatisk godt, hvis du sletter de numre du ikke længere skal bruge i dokumentet.
Jeg har pt. ikke nævneværdig frivillig tid tilrådighed, men svaret på dit spørgsmål er - JA, det kan du godt gøre uden brug af andet end Word og lidt kode.
Avatar billede falster Ekspert
24. februar 2017 - 23:18 #3
Begge rådene er, så vidt jeg kan se, helt korrekte. Jeg vil blot tilføje:

Til ebea: Man kommer således ikke udenom et PDF-købeprogram (f.eks. som de nævnte). Diverse gratis PDF-konvertere kan ikke klare opgaven.

Til smartoffice_dk: Så bliver resultatet (vel?) et Worddokument. og ender ikke som efterspurgt med en PDF.
Avatar billede ebea Ekspert
25. februar 2017 - 09:28 #4
#3  -  Omkring PDF programmer. nej, begge de omtalte er købe programmer. Men NitroPro, er et ret billigt program (som jeg selv benytter), i forhold til Adobe's.
Der er også et andet program på markedet, som tilbyder funktionen, og til en rimelig pris.  Indsat Link til dette, herunder.
https://www.foxitsoftware.com/shopping/