Avatar billede hanibald Mester
21. februar 2017 - 23:24 Der er 2 kommentarer

Farveskift for vist thumbnail

Jeg besøger fra tid til anden en webside med et billedgalleri - thumbnails i flere kolonner.
Til hvert billede er knyttet en individuel tekst - indlagt i et h3-tag med en css klasse.
Ved klik på en thumbnail vises ny side med data knyttet til den aktuelle thumbnail.
Ved "tilbage" til galleriet vises thumbnailens tekst nu med en anden farve. Den nye farve bibeholdes indtil thumbnailen slettes fra galleriet efter en måneds tid.

Hvilken kode er knyttet til tekstens startfarve, farveskift og nye farve og hvad kaldes det på dansk / engelsk??
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. februar 2017 - 06:30 #1
jeg gætter på det er noget ala dette i CSS
ref http://stackoverflow.com/questions/20074015/a-visited-img-display-none

a:visited img {
  border: 1px solid red;
}

eller måske noget jquery eller serverside,

>Den nye farve bibeholdes indtil thumbnailen slettes fra galleriet efter en måneds tid.
prøv at tømme din Cache, kig evt på siden Cache-Control
https://stackoverflow.com/questions/4480304/how-to-set-http-headers-for-cache-control

kunne også være man smider en cookie
Avatar billede exabb Seniormester
22. februar 2017 - 14:53 #2
Thumbnail teksten (link) kan have 4 forskellige farver:

/* unvisited link */
a:link {
    color: red;
}

/* visited link */
a:visited {
    color: green;
}

/* mouse over link */
a:hover {
    color: hotpink;
}

/* selected link */
a:active {
    color: blue;
}