Avatar billede Xs_Razr Seniormester
24. februar 2017 - 10:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Valg af ekstern harddisk

Hej CW,

Har længe gerne ville have fat i en ekstern harddisk, og egentlig så burde det vel være lige til, at gå ud og købe en. Er selvfølgelig klar over, at prisen som regel afhænger af den mængde plads den pågældende harddisk har, og at visse producenter tager flere penge for deres brand generelt osv. Så er der selvfølgelig hvor stort et behov for plads man har, men....

Ud over det, må jeg melde mig lidt blank på området. Er der nogle andre faktorer, som er væsentlige at have med sine overvejelser, før man køber en ekstern harddisk? Nogle producenter der er bedre end andre etc.?

Vil gerne høre jeres meninger.

Tak på forhånd!
Avatar billede posten Ekspert
24. februar 2017 - 10:48 #1
det du skal vide på forhånd er det er bedst med usb 3 da dunikke skal bruge extern strøm hvad str. du har behov for af plads om du skal ha en lille på 2.5" eller en 3.5"
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2017 - 11:03 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2017 - 11:31 #3
Da jeg har dårlige erfaringer med Toshiba vil jeg råde dig til ikke at købe en ekstern harddisk af dette mærke. Det gælder både intern og ekstern harddisk.
Jeg har flere gange oplevet der ikke har kunnet kopieres fra en anden harddisk til en Toshiba, eller den er begyndt at klikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2017 - 11:32 #4
I øvrigt mener jeg ikke hastighed og USB type har væsentlig betydning på eksterne medier med mindre du er en meget Bussy man
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2017 - 11:40 #5
#3 Nu har jeg været i branchen siden midt 80'erne! Og jeg vil påstå at din påstand er noget sludder. Store mærker som MSI. & ASUS - Lenovo bruger mærket! Jeg kunne også sige jeg har dårlige Erfaringer med Seagate Det er dem jeg har skiftet flest defekte af. Og netop Seagate Har sidste år skippet produktionen af små 7200 Omdr. Harddiske.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2017 - 11:54 #7
#6 Når man flere gange har været ude for at Toshiba harddisk går i stykker, så er det vel meget naturligt at man finder et andet mærke. WD og Seagate har jeg derimod ikke haft problemer med.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2017 - 12:21 #8
Hvilket også var pointen hvis du8 læser ordentlig "Seagate" har jeg personligt haft dårlige erfaringer med og skiftet flest af!
Denne 2 TB. Toshiba har sat i min ASUS laptop siden 2. Januar 2014.
https://billedeupload.dk/images/gD2yu.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2017 - 13:03 #9
Læste en test om hvor gode almindelige harddiske er. Mener den var fra Computerworld, og her fik Seagate et hak i tuden for ikke at være så holdbare som de andre test deltagere. Vinderen i testen var i øvrigt Hitachi hdd. Men jeg vil tro det var interne diske jeg læste om. Jeg har en del gamle diske herhjemme, og jeg vil poko1 ret i at Seagate ikke er hvad det har været. Har en gammel 20 gb Seagete disk fra 1999 som virker perfekt, men også en der er 8 år nyere der er ved at gå ned. Den piber når den kører i intervaller. Ved ikke lige hvad denne fejl er. Det lyder umiddelbart som noget ubalance på pladerne på disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2017 - 13:05 #10
Avatar billede Xs_Razr Seniormester
27. februar 2017 - 10:36 #11
Jeg siger mange tak for den feedback i har givet!

@poko1 kom med et fornuftigt forslag synes jeg. Kørte i Elgiganten umiddelbart efter, men de havde den desværre ikke på lager. Endte alligvel med at købe en WD - dog en "My Passport Ultra - Metal Edition". Måtte smide 200 kr. mere, for samme kapacitet med 1 TB, men nu har jeg én, og det er jeg meget glad for - så igen, mange tak for hjælpen!