Avatar billede BPA Seniormester
25. februar 2017 - 18:29 Der er 1 kommentar

Apple USB DVD install på en Win 7 PC

Lenovo, Win 7
Jeg har købt en Apple USB Superdrive DVD
Den virker på min iMac, men kan også med de rette drivere bruges til Win7+10
Metoden er at downloade Apples Bootcamp og udelukkende installere driverne.
Det er beskrevet i YouTube hvordan.
Det er såvidt lykkedes, men dog kun kortvarigt.
Efter en opstart kan drevet ikke findes i stifinder mere, men bipper dog når drevet indsættes.
I bios står en ekstern DVD, men ingen beskrivelse.
Kender nogen et fix der kan helbrede maskinens demens ?
-
Lenovoen har en DVD indbygget, men da jeg jeg måttet udvide maskinparken med en Win maskine yderligere, vil jeg først øve mig på denne PC inden den nye (også Lenovo) tændes for første gang.
Det er en Win 10 hvor der vist skal anvendes en anden Bootcamp.
Gode råd modtages meget gerne.
Avatar billede BPA Seniormester
27. februar 2017 - 17:31 #1
Status er nu at mit Apple Superdrive DVD tilsyneladende virker på Windows via drivere hentet fra Apples Bootcamp. Drevet kan genkendes og læses.
Problemet indskrænker sig nu til at drevet ikke vil boote op via en indsat DVD.
Måske kan nogen løse dette problem.
Værd at vide er:
Bios er opdateret.
I bios er den registreret som en DVD, men ikke ved typenummer som normalt.
I multiboot hvor man kan vælge opstarts drev figurerer den ikke.
Håber på nogle kloge ord.