Avatar billede Prinsesse Nød Juniormester
04. marts 2017 - 08:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skype - Fejl: api-ms-win-crt-rutime-l1-1-0.dll og 0xc000007b

Kære Eksperter

Det hele startede med at jeg synes min computer blev "styret" af andre - min mus begyndte at bevæge sig selv, browser ville ikke åbne, stifinder blev ved med at hoppe tilbage til top m.m.
Derfor lavede jeg en backup på alt jeg skulle bruge igen.
Så genstartede jeg computeren igen i fabrikstilstand.

Jeg begyndte at installer programmer jeg plejer at have på computeren.
Office 2003
Zonealarm - free
AVG - free
GeForce Experience
calibre - E-book management
Acrobat Reader DC
Google Chrome
Skype

Da jeg så ville starte Skype, kom fejlen: api-ms-win-crt-runtime-1l-1-0.dll
Jeg brugte flere time på at finde en hjemmeside der kunne fortælle mig hvad jeg så gjorde.
Efter have været på Microsoft installede jeg: Win81KB2919355TS og genstartede computer.
Men det hjalp ikke noget.
Endelig fandt jeg så en hjemmeside med en forklaring og en fil, satte den ind i windows systemet - genstartede computeren.
Så af-installerede jeg Skype igen og installere det igen og så kom fejlen: 0xc000007b
Jeg ledet igen på nettet efter en forklaring og et eller andet der kunne hjælpe.
På Microsoft fandt jeg en forklaring og noget det måske ville hjælp:
Jeg skulle køre Command prompt og chkdsk/r
Det fik den lov til - det tog mange timer.
Hurra tænkte jeg nu vil det virke - men øv. Igen kom fejlen: 0xc000007b

Hvad gør jeg så nu?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Prinsesse Nød

PS. Jeg har genstartet min computer mange gange :)
Avatar billede INK Ekspert
04. marts 2017 - 14:57 #1
Ifølge hjemmesiden er Zonealarm ikke kompatibel med andre malwareprogrammer:

"Compatibility Requirements
ZoneAlarm 2017 is only compatible with MS Windows Defender, and is not compatible with any other antimalware software.

To install ZoneAlarm 2017, you must first uninstall other antimalware software. Otherwise, you may experience OS stability and computer performance issues."

Jeg ville prøve at afinstallere dette program, der måske ikke spiller sammen med AVG.

Den fundne fejl 0xc000007b refererer til sammenblanding af 32 og 64 bit systemer.
Avatar billede Prinsesse Nød Juniormester
04. marts 2017 - 17:49 #2
Mange tak for svaret!
Men problemet er hverken AVG eller Zonealarm, men Skype.

Jeg har nu selv løst problemet ved at installere 215 opdateringer og der er flere endnu - og Skype virker nu.

Med venlig hilsen
Prinsesse Nød