Avatar billede Pia Praktikant
07. marts 2017 - 00:18 Der er 10 kommentarer

Chefen roder i min Facebook.

Har i nogen ideer til hvad man gør her.
Jeg har et kæmpe netværk og ejeren af den butik jeg har lejet mig ind i, har tilladt sig at rode i min private Facebook. Herfra har han inviterer alle mine venner til at "synes godt om" hans egne to Facebooksider.
Vi snakker flere tusinde invitationer.
Han har været online over en time.
Jeg er virkeligt rystet og vred over det. Hvad gør man ?
Håber i kan guide lidt.
Jeg er naturligvis stoppet.. efter bare 1 mdr. I alt.
Kh.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. marts 2017 - 08:09 #1
Vil det sige, at han har dine loginoplysninger til din Facebook-profil? Jeg vil foreslå, at du øjeblikkelig logger ind, skifter adgangskoden og sletter alle de indlæg, som din chef har postet. Post eventuelt også en undskyldning til dine normale venner, som han har spammet.
Det er klart misbrug af sin magt som chef, hvis han har presset dig til det, men hvis du selv har givet ham oplysningerne, kan du ikke melde sagen til politiet, da du jo ikke kan bevise, at det ikke er dig selv, der har postet det.
Avatar billede Pia Praktikant
07. marts 2017 - 08:44 #2
Havde glemt at logge af da jeg gik hjem. Lukkede kun vinduet ned. Man kan ikke slette det han har lavet da det er at sende invitationer ud. Alle tror jeg har spammet dem. Jeg har dog sendt undskyldninger ud til dem jeg kender. Det er så groft.
Avatar billede Mikael Ekspert
07. marts 2017 - 09:35 #3
Ikke at dette løser den skade der ER sket.

Men.

1. Log på din face fra en computer.

2. Klik på "hængelåsen" øverst i højre side. Vælg "se flere indstillinger"

3. Nu er der øverst i venstre side 2 punkter. "Generelt" og "Sikkerhed"

4. Klik på "sikkerhed" og vælg "hvor er du logget på"
Log ud af ALT "stop al aktivitet"

5 Derefter vælger du "Generelt" og "adgangskode"  og ændre denne omgående.
Avatar billede finb Ekspert
07. marts 2017 - 09:54 #4
VENT med at slette beviserne, til du har meldt det !
Avatar billede Slater Ekspert
07. marts 2017 - 10:08 #5
#4: Hvilke beviser? Hvis det er gjort fra hendes computer, hvor kontoen allerede var logget ind, er der ingen beviser.
Avatar billede Mikael Ekspert
07. marts 2017 - 10:13 #6
#4 Enig.. Der er ikke meget bevis i dette.. Evt. kun, at der har været aktivitet fra pågældende computer/face på et xx "tidsrum"

Og intet om hvem der er "banditten".. Så eneste "bevis" skulle så være at "ejeren" af profilen rent fysisk ikke var tilstede ved computeren. På det tidspunkt.
Avatar billede acore Ekspert
07. marts 2017 - 10:14 #7
1) Fortæl "chefen" skriftligt hvad du synes om handlingen.

2) Skriv ud til alle, "chefen" har inviteret, sig undskyld, forklar hvad der er sket, og foreslå, at de sletter "chefen" eller tager andre forholdsregler.

3) Meld "chefen" til facebook. Måske har andre gjort det samme?
Avatar billede Pia Praktikant
07. marts 2017 - 23:28 #8
Jeg har beviser på SMS hvor han undskylder mange gange og at han aldrig roder i min Facebook igen. En ven har sendt skærmbillede af at der er sendt invitationer un med en times mellemrum. Det er dog sådan at han jo udemærket ved, at handlingen ikke kunne laves om og derfor har valgt at bruge den eneste chance til at invitere hele mit netværk når jeg en dag ikke lige var ved computeren. Det er en stationær der var i den butik. Jeg har lavet koden om. Men bør nok melde det.. det er virkeligt langt over min grænse.
Avatar billede zombien Juniormester
08. marts 2017 - 07:50 #9
Altså chefen har indrømmet, at have misbrugt din facebook konto?

Jeg ville klart gå til din fagforening med problemet, er sikker på de nok skal kunne rådgive dig yderligere om dette...
Avatar billede Pia Praktikant
08. marts 2017 - 21:16 #10
Jeg er en enkletmandsvirksomhed lige som ham. Kan man anmelde til Facebook?