07. marts 2017 - 23:14 Der er 6 kommentarer

Problemer med trådløs printer

Hej derude

Jeg har lidt af et problem.

Jeg købte for et halvt år siden en Epson ET-2500 printer (trådløs)

Da jeg fik den hjem fulgte jeg guiden og fik den installeret uden problemer. Printeren virkede upåklageligt indtil vi fik nyt internet/netværk herhjemme. Efter det nye internet er taget i brug kan computeren ikke finde printeren længere.

Jeg har forsøgt med at afinstallere og installere igen (hvilket ikke lykkedes, idet printerne ikke bliver fundet)

Jeg udskrev sådan en wifi-rapport fra printerne, og deri stod det gamle internet under "Wireless" og "SSID".

Jeg tænker derfor, at problemet ligger i, at printeren stadig tror, at den er tilkoblet det gamle netværk, og derfor ikke er modtagelig overfor at blive fundet af et nyt.

Er der en, der har løsningen på mit problem? Jeg har virkelig brugt nogle timer på at Google uden noget resultat.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2017 - 00:14 #1
Det kan være et problem af få en trådløs printer til at finde nettet.
Har du prøvet midlertidigt at sætte et kabel i? Det var jeg nød til med en Asus bærbar.
Man skal så bare vælge, under installationen, at printeren skal køre trådløs
08. marts 2017 - 00:26 #2
Hej Valby og tak for dit svar.

Ja, jeg kender godt til muligheden med et kabel :)

Dette er dog ikke prøvet (endnu), da jeg ikke ligger inde med et sådan kabel. Jeg ville dog først lige forhøre mig her på nettet før jeg købte et - det kunne jo være, at der var en trådløs løsning på problemet :) Det var nemlig ganske smertefrit og uden brug af kabel at jeg installerede printeren i første omgang.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2017 - 00:42 #3
Ok men det er jo et almindeligt netværks kabel, som der sidder i din computer.
Men det ved du måske godt. Hvis selvfølgelig at din printer har en indgang til det.
Jeg har set dem ned til 39 Kr. Så du behøver ikke at vente på den som julegave :-)
Men ellers, og det er du måske også forsøgt? placer printeren lige ved siden af routeren, for det kraftigste signal. http://billedeupload.dk/?v=k3NTQ.jpg
Avatar billede store-morten Ekspert
08. marts 2017 - 05:58 #4
Du skal ind i printerens opsætning
Finde det nye internet forbindelse og indtaste koden.

I brugsanvisningen side 22 og frem. (kan kun finde den på eng. )
Avatar billede Mikael Ekspert
08. marts 2017 - 13:10 #5
Øhh.. Nu kender jeg ikke pågældende printer..

Men I omtaler et netværkskabel (Lan) ????

I min verden laves en korrekt førstegangs opsætning bedst med et USB kabel mellem computer og printer ???? ;)
Avatar billede store-morten Ekspert
08. marts 2017 - 17:20 #6
Ja, usb kabel skal der til.

Ser ud til at du skal genindtallere printeren på ny. Hvorfor det ikke lykkedes for dig ved jeg ikke.
Video på engelsk: https://epson.com/Support/Printers/All-In-Ones/ET-Series/Epson-ET-2500/s/SPT_C11CE92201#video