Avatar billede sojo Praktikant
11. marts 2017 - 07:55 Der er 3 kommentarer

Russere spørger efter email adresser?

Russiske "piger" spørger efter email adresse - hvis de får en mister de interessen - altså, gætter jeg på, er de betalt for at få email adresser, hvad er de ude på, regner med, at de er betalt for at leverer? Jeg tænker på, er det enten den Russiske stat eller mafia der står bag? Spam angreb eller? Jeg skriver dette for at få at vide hvad man skal gøre, lukke ned for sin mail adresse eller hvad?
Avatar billede amite Mester
11. marts 2017 - 10:13 #1
Hvordan spørger de? Jeg gætter på at du ikke modtager en mail herom, da det ville være redundant. Hvis du sidder på et eller andet dating site og "Svetlana6784" skriver til dig og spøger efter en mailadresse - så ja. Det er jo tydeligt et scam af en art. Sådanne ting skal man aldrig reagere på, ligesom man aldrig skal sende sit nemid tilbage på en mail fra "danske bank" skrevet på google translate dansk.

Man kan undre sig lidt over forretningsmodellen ved at indsamle mailadresser en ad gangen. Men det kan åbenbart svare sig. Ellers ville de vil ikke gøre det...
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. marts 2017 - 21:39 #2
Ignorer sådanne mails. Der er så meget fusk på nettet og så mange fælder at falde i.
Mange gange er det også folks utrolige naivitet der er skyld i at de bliver snydt. Nets, bankerne, politiet og IT-sikkerhedsfirmaerne siger igen og igen, at hvis man er i tvivl så slet det. Utroligt at folk ikke bliver klogere.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2017 - 12:59 #3
du skal ikke bekymre dig om scammere og spam.
bare husk at være intelligent, og slet det! :)