Avatar billede jcr18 Professor
14. marts 2017 - 09:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Afløser til syncmaster P2770HD

Jeg har været meget glad for denne skærm og ville egentlig gerne have haft en til. Ser ud til at den er udgået så jeg søger dens afløser. Er der nogen der kan fortælle hvilken model det er og I må også gerne anbefale en anden super skærm som I selv har god erfaring med. Det må ikke være under 27" da jeg arbejder en del med grafer osv, så gerne en max 32" skærm.
Avatar billede Slater Ekspert
14. marts 2017 - 10:01 #1
Hvad er det specifikt du godt kan lide ved den?

Jeg kan se det er en 27", 1920x1080, med twisted nematic panel og 5 ms gtg responstid. Ikke særlig imponerende, og du kan få masser med samme eller bedre specs. Derfor har vi nok brug for at vide, hvad det er du går efter.

Når du arbejder med noget grafisk, ville jeg f.eks. aldrig selv købe et TN-panel som den, men gå efter IPS i stedet, som gengiver farver langt bedre. Og til 27" eller derover er 1080p opløsning også alt for lavt efter min smag.
Avatar billede jcr18 Professor
14. marts 2017 - 10:09 #2
Hej slater. Tak for respons. Jeg har absolut intet forstand på skærme overhovedet, så jeg er glad for at du rådgiver mig. Jeg er glad ved den fordi den aldrig har givet mig problemer, modsat flere andre mindre skærme gennem årene. Men jeg er helt klar med på den bedste løsning, dog til rimelige priser. Jeg arbejder en del med valuta handel og har derfor brug for at få endel markeder vist på skærmen samtidig også så jeg tydeligt kan se kurserne osv. Proerne benytter jo ofte et setup hvor der er 6 skærme til rådighed (3 for oven og 3 for neden), men jeg nøjes bare med 2 indtil videre. Hvad kan du anbefale?
Jeg har dette grafikkort: http://peecee.dk/upload/view/465643
14. marts 2017 - 21:04 #3
Hvis du arbejder med valutahandel/online trading and such, så vil jeg på egen anbefaling foreslå dig noget i stil med denne:

https://www.komplett.dk/product/794528/hardware/tilbehoer/skaerme/skaerme/asus-29-led-mx299q#

Det er en ultra-widescreen monitor. Dvs. at du faktisk kan have to åbne vinduer ved siden af hinanden på samme skærm; tilsvarende at have to skærme faktisk!

Desuden er det et IPS panel med ganske glimrende specifikationer! Jeg er utrolig glad for den jeg har på mit arbejde.
Avatar billede jcr18 Professor
14. marts 2017 - 21:54 #4
Den ser godt nok lækker ud. Hvad betyder begrebet "IPS panel" ? Kan du vurdere om der kan kobles 2 af den slags skærme på mit grafikkort? (Jeg har ikke lige check på det med skærme)
14. marts 2017 - 22:00 #5
Der er understøttelse af dual monitor, ja. Se mere her:

https://communities.intel.com/thread/49650

IPS står for "in-plane switching. Det er et panel udviklet til at komme de svagheder der var forbundet med gammeldags TN paneler overens; så som betragtningsvinkel, kontrast mv.
Avatar billede jcr18 Professor
14. marts 2017 - 22:06 #6
Ok super.Har lige været inde på youtube og se den nærmere an og jeg tror jeg vælger at købe 2 stk så jeg i princippet kan få adgang til 4 skærme da jeg faktisk overvåger op til ca. 60 markeder på `en gang så jeg - ud fra hvad du giver udtryk for - virkelig kan udnytte disse skærme.
14. marts 2017 - 22:10 #7
Det lyder som en perfekt plan! Det er præcis samme setup jeg bruger på arbejdet!
Avatar billede jcr18 Professor
14. marts 2017 - 22:24 #8
Sådan som jeg kan læse og se mig frem til (via you tube og dit link) kan begge skærme sluttes til mit bundkort? Bare lige for at være helt sikker:)
14. marts 2017 - 22:25 #9
Det er korrekt opfattet :-)
Avatar billede jcr18 Professor
14. marts 2017 - 22:45 #10
Mange tak for hjælpen:)
14. marts 2017 - 22:52 #11
Det var bestemt så lidt. Håber du bliver rigtig glad for det :-)