Avatar billede tand Seniormester
14. marts 2017 - 16:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Foto ved afspilning af mp3 filer på TV ?

Jeg har lagt alle mine CD over som  mp3 musik på min harddisk og afspiller på mit TV.
Kun på nogle enkelte viser den coverbilledet på skærmen når jeg afspiller.
Hvordan får man den til at vise alle CD coverbillederne på skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 16:24 #1
linker coverbillederne ind i mappen som passer til den cd
Avatar billede tand Seniormester
14. marts 2017 - 17:11 #2
Jeg kan se at de mp3 filer der svarer til en CD og hvor der bliver vist et coverfoto under afspilningerne, ikke har et foto liggende, der er kun mp3 filerne.
Jeg har prøvet at lægge et JPG billede ind , jeg kan godt få det vist men ikke samtidig med at numrene bliver spillet.
Avatar billede eurositi Ekspert
14. marts 2017 - 17:31 #3
Hvis du vil være helt sikker på, at albumcovers bliver linket korrekt til dine musikfiler, er dette værktøjET at gøre det med: http://www.mp3tag.de/en/
Programmet har været fremme i rigtig mange år, og det understøtter et væld af formater.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2017 - 17:33 #4
Du skal have fat på et program, der kan rette i MP3 filens ID3 tag.

Der findes et væld af programmer der kan, og da det er flere år siden jeg selv gjorde det, skal jeg ikke anbefale nogen.

Du kan læse lidt mere her: http://www.richardfarrar.com/embedding-album-art-in-mp3-files/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2017 - 17:35 #5
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 17:36 #6
med dbPowerAmp indlæst kan du højreklikke på mp3-filer i stifinder, og rette dens tags - også sætte billede ind.
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
Avatar billede tand Seniormester
14. marts 2017 - 18:00 #7
Tak for svarene , jeg kigger på det i løbet af torsdagen.
Avatar billede tand Seniormester
14. marts 2017 - 18:13 #8
Du skriver at jeg skal rette dens tags, hvad mener du med det,
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2017 - 21:06 #9
Det kalder man den tekst, der indlejres i selve filen. Spekuler ikke på det - bare prøv nogle af de programmer vi linker til :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
14. marts 2017 - 21:31 #10
Også kaldet "MetaTags"... Ud over de data, som udgør selve indholdet i en mediefil, har de fleste filtyper, f.eks. DOC, MP3, JPG eller MKV også en såkaldt header, som kan indeholde tekniske og eventuelt kunstneriske oplysninger, f.eks.:
- Hvilken hardware, som blev brugt til at oprette filen (f.eks. kamera/telefonmodel)
- Hvor billedet er taget (GPS koordinater)
- Navnet på fotografen/kunstneren (typisk musikfiler)
- Titlen på videoen, dokumentet eller nummeret
- Hvilket codec/format, som indholdet er kodet med
- Oplysninger om f.eks. copyright
- Produktionsår / optagelsesdato

Det er de oplysninger, du vil se, når du indlæser filen i en medieafspiller. En del programmer giver mulighed for at rette i disse oplysninger eller selv tilføje flere. Det er noget, som både MP3tag og dBpowerAMP kan gøre - heriblandt også tilføje et billede, f.eks. cover til en video eller lydfil.

Fordelen ved disse metadata er, at de altid bliver sammen med filen, hvis man af en eller anden grund pludselig har glemt, hvor eller hvornår den oprindelige videoen eller billede er optaget, eller hvem kunstneren er. Hvis de er nogenlunde standardiserede mht. felter, kan de også vises i de fleste programmer.
Avatar billede tand Seniormester
16. marts 2017 - 15:17 #11
Nu har jeg hentet programmet  ID3-TagIT
Er der nogen som kan hjælpe mig videre herfra.
Jeg har åbnet programmet og hentet en MP3 fil derind.
og på mit skrivebord har jeg et jbg billede som jeg gerne vil have lagt der ind.
Avatar billede eurositi Ekspert
16. marts 2017 - 15:47 #12
Jeg kender ikke lige præcis dét program, men jeg formoder, at skærmbilledet ser således ud: http://id3tagit.soft32.com/screenshots/

Navigér først til din mappe med musikfiler eller hele albums som undermapper. Herefter skulle de gerne blive vist i den store ramme i midten.

Denne spanske guide viser, hvordan man abejder i programmet...
https://www.youtube.com/watch?v=VoyKsfntNAc&t=2m10s
Jeg behøvede i hvert fald ikke at forstå spansk for at forstå programmet.
Avatar billede tand Seniormester
16. marts 2017 - 16:07 #13
Ja det er dette program, jeg har også lagt mine mp3 filer ind her.
Men derefter ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Avatar billede tand Seniormester
16. marts 2017 - 16:09 #14
Der synes ikke der bliver vist hvordan jeg lægger billede ind i mp3 filen
Avatar billede eurositi Ekspert
16. marts 2017 - 16:51 #15
Til højre midtfor findes et sammenfoldet felt kaldet "Picture"... Jeg tillader mig at gætte på, at dette felt er beregnet til albumcovers.

Men nu har du altså valgt at bruge et program, som der ikke findes nævneværdig dokumentation til i stedet for nogle af de programmer, vi foreslog. Derfor forslår jeg, at du prøver dig lidt frem:
- Markér en enkelt mp3-fil
- Indlæs et billede vha. Picture-feltet
- Gem ændringer vha. diskette-symbolet øverst
- Se efter, om du kan se albumcoveret i f.eks. VLC eller Windows Media Player, når du afspiller den opdaterede mp3-fil.

Hvis det virker, kan du markere alle mp3-filerne fra et album og derefter indlæse albumcoveret. Samme princip gælder selvfølgelig også for andre albumoplysninger. Her retter du bare oplysningerne i de andre felter.

Men jeg gætter på, at der findes en hurtigere måde, som er indbygget i programmet. Det kan formentlig hente alle oplysningerne ind via et eksternt katalog så som FreeDB eller hvad musikdatabaserne ellers hedder. Metoden er langt hurtigere, men selvfølgelig skal du selv tjekke, om de indhentede oplysninger er korrekte. Der er f.eks. ofte små forskelle verdensdels-afhængige forskelle på hvilke numre, som er med på det samme album.
Avatar billede tand Seniormester
16. marts 2017 - 17:06 #16
Nu har jeg hentet MpTag v2.39
Og hentet en mp3 fil ind i programmet, hvad gør jeg så .?
Avatar billede tand Seniormester
16. marts 2017 - 17:07 #17
Det var altså Mp3tag v2.39
Avatar billede tand Seniormester
16. marts 2017 - 17:22 #18
Så lykkedes det mig med dette program.
Jeg siger mange tak for hjælpen.
Avatar billede eurositi Ekspert
16. marts 2017 - 17:49 #19
Herligt at det lykkedes. :)
Avatar billede tand Seniormester
16. marts 2017 - 17:58 #20
Ja ,  jeg har det med at jeg ikke giver på før det fungerer .