Avatar billede Kamilla67 Novice
15. marts 2017 - 21:02 Der er 6 kommentarer

Gamer bærbar

Hej, jeg skal finde en god gamer bærbar til min søn på 13 år, Kan I godt anbefale sådan en? På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Kamilla Namazova
Avatar billede eurositi Ekspert
15. marts 2017 - 21:26 #1
Du skriver intet om dit budget, men jeg går ud fra, at det nok ikke er over 10.000 kroner? Ved du evt. hvilke spil, han spiller?

Husk på, at du får langt mere computerkraft for pengene i en stationær PC. Hvis han vil spille de helt tunge spil, og dit budget kun er på 8-10.000 kroner, skal du/I kraftigt overveje en bærbar i stedet.

Man kan godt få en bærbar til under 10.000 kroner, der kan trække de fleste spil, men i så fald bliver det ikke med optimale grafiske indstillinger.
Avatar billede Kamilla67 Novice
15. marts 2017 - 21:46 #2
Tak, for hurtig svar, han spiler League of Legends, Minecraft, counter strike globale offensiv, Steam. Jeg kan godt give omring 10000kr
Avatar billede eurositi Ekspert
15. marts 2017 - 23:57 #3
Denne her er et godt bud:
http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/lenovo-legion-y520-15ikbn-80wk-id-17804496.aspx

Præcis samme model men med dobbelt så meget af både processor-hukommelse (RAM) og harddiskstørrelse, men en anelse svagere grafikkort (men ikke ret meget): https://www.dustinhome.dk/product/5011000971/legion-y520-gtx-1050-ti
... Om dette er 2.000 kroner mere værd end den første model, kan jeg godt være lidt i tvivl om.

Begge maskiner har nogle af de bedste (og nyeste) grafikkort til bærbare lige nu... I hvert fald som er til at betale. Og grafikkortet er nu engang det vigtigste, når det handler om gaming.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 01:22 #4
samme her men 1000 billigere.
https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-Legion-Y520-15IKBN/2578489

MSI er ellers yderst godt, men jeg lagde mærke til de er væsentligt dyrere.

jeg anser Lenovo for at være noget af det bedste, det er en mercedes. uopslidelig. tankvogn. min gamle lenovo er 20 år, men virker stadig. (IBM thinkpad)
Avatar billede Kamilla67 Novice
16. marts 2017 - 07:42 #5
God morgen, jeg har dårlig erfaring med Lenovo, kan du godt anbefale en anden mærke. Jeg vil helst betale 1000 kr mere end få så mange problem med pc efter.
Avatar billede Kamilla67 Novice
16. marts 2017 - 07:55 #6
-jeg var i Føniks og fik anbefalet Acer Predator 15 G9-593-56TE-8GB,hvad synes du om det ?