Avatar billede sarita Praktikant
16. marts 2017 - 11:00 Der er 36 kommentarer

At installere windows 7

Jeg har windows vista, er nød til at opgradere til windows 7, kan ikke finde kodenumr.for computer, og ved heller ikke noget om Iso filer, osv.
Avatar billede INK Ekspert
16. marts 2017 - 11:11 #1
Du skal bruge en gyldig Windows7 licensnøgle og en installations-skive. Skiven kan du sikkert låne hos en ven, men nummeret (nøglen) må ikke bruges på flere maskiner.
En ny licens koster 6-700 kr. En del Windows7 maskiner er afgået ved døden (ikke opdateret, men skrottet). En licens herfra kan måske bruges.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 11:12 #2
installier windows 7 er ikke så nemt og få men du har få en gartis windows 8 eller windows 10 hos www.microsoft.com
Avatar billede INK Ekspert
16. marts 2017 - 11:15 #3
#2 Det lyder interessant! Hvordan får jeg en gratis Windows 10 hos Microsoft? Dit link hjalp mig ikke.
Avatar billede INK Ekspert
16. marts 2017 - 11:19 #4
Fandt lige denne:
https://www.lizengo.dk/microsoft/windows-7-home-premium
Pris 390,- kr, men jeg kender ikke forretningen og har ingen erfaring med dem.
Avatar billede Mikael Ekspert
16. marts 2017 - 11:20 #5
Enig ;) Vista var/er noget "lort".. Men dermed ikke sagt at Vista ikke stadig fungere.
Dog med visse begrænsninger.

Men HVAD er årsagen til at du er "nødt til" at opgradere til win 7 ????
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 11:21 #6
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 11:22 #7
windows vista køre fint på ibm R51
Avatar billede INK Ekspert
16. marts 2017 - 11:25 #8
#6 har du erfaring med at installere uden licensnøgle?
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 11:32 #9
man klikker opdater denne pc nu så køre den deployment :)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 11:34 #10
til sarita vis pcen kan sendes så skal jeg nok linke 10 ind :)
Avatar billede Mikael Ekspert
16. marts 2017 - 11:37 #11
#9  Ja men betyder "deployment " ikke bare gratis download.. Hvilket ikke direkte giver licens ????
16. marts 2017 - 11:42 #12
HEJ,

Bare en lille sidebemærkning:

Visse firmaer, institutioner  (ingen nævnt, ingen glemt) har fået en universal disk (vist nok fra MS), og med disse kan du installere 1- 25000  (sidste tal er sikkert vildt overdrevent, men det er et faktum,  at disse diske (cd/dvd) IKKE kræver en produkt-nøgle. Det er så op til samme firma at administrere sine produkt-nøgler rigtigt (læs: lovligt).

Jeg ved de findes for W-2000, W-XP, W-7, W-Server-2003, W-server-2008, men har til dato ikke "mødt" dem for W-Vista, W-8 og W-10.  (Men det er sikkert kun et spm om tid for W-8 og W-10.)  For 7'eren både som 32 og 64 -bits.

(Og de er Hel.... (læs HULENS) svære at få fat i ... , men som system-adm.'ere. er det noget nemmere!  )

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 11:46 #13
deployment så køre den hele at sig selv :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. marts 2017 - 12:18 #14
@Snestrup2000 - jeg tror du tænker på KMS baserede installationer. De kræver at der står en licenserings server på netværket... - du kan ikke bruge sådan en installation hjemme, da den hver 180 dage skal bekræfte med licensserveren...

Hvis der var sådan en helt åben windows i omløb, ville den på meget kort tid være ude hos alt og alle.

Her ud over vil jeg holde mig tll ink i #1 - du får ikke nogen windows på, uden gyldig produktnøgle. Og så en bemærkning om, at de produktnøgler man finder på "skrottede" maskiner er OEM licnser, der er bundet til den pågældende maskine - licensbetingelserne forbyder faktisk brug på andre maskiner (selv om det kan lade sig gøre).
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 13:15 #15
filback @sarita ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2017 - 14:32 #16
#rasmus64745

Tror kun den gratis win10 opgradering gälder fra win7 og frem (8.1). Dem der havde vista fik vist ikke gratis opgradering.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 14:34 #17
kom med pc og få 10 på
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. marts 2017 - 15:02 #18
#4
Jeg har kikket på Trustpilot vedr. Lizengo og jeg ville ikke handle der: 5.7 i karaktér er ikke ligefrem noget at råb hurra for.

https://dk.trustpilot.com/review/lizengo.dk

I stedet vil jeg anbefale nedenstående link:

https://dk.trustpilot.com/review/www.technordica.com
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 15:51 #19
du kan ikke få gratis windows 10, det var kun gratis i 12 mdr, det er for længst slut.
det klogeste er at købe win10 på dvd, så du altid kan installere det og reparere hvis der sker noget.

du kan godt downloade en ISO fra microsoft, men du skal jo have en nøgle.
meget klogere at købe den DVD, sætte i og installere... :)

eller køb trygt og roligt den windows 7 for 390 kr. den koster 700 andre steder, som stadig har den.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2017 - 15:57 #20
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2017 - 16:15 #21
#19
Det er stadig gratis hvis du har win7 eller nyere. Er ikke mere end et par dage siden jeg opgraderede en PC. Det fungerer fint at aktivere win 10 efter installation.
Avatar billede Mikael Ekspert
16. marts 2017 - 16:31 #22
Hmm. Er vi ikke ude på et sidespor nu ??? ;)

Det omhandler vel stadig om at gå fra en Vista til en Win 7. ???

Og en lovlig win 7 er mig bekendt ikke gratis ???
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. marts 2017 - 16:51 #23
Prøv dette link.

Det er til DBA, hvor der er Windows 7 Ultimate 32/64 bit i dansk udgave til salg

http://www.dba.dk/windows-7-ultimate-dansk/id-1032186113/
16. marts 2017 - 16:57 #24
HEJ,

Ole (#10), bare for en god ordens skyld:

Jeg kører W-10 på min internet maskine (1 stk) med fuld autoriseret produkt-nøgle og det hele.

Jeg kører XP på udviklingsmaskine-netværket (4 maskiner) og det er XP  fordi Windows 10 (læs: MS) har ændret som meget i læse/skrive-rettighederne på program-niveau på W-10 at jeg har en hel.... (læs: HULENS) masse problemer med min program-udvikling. Det kommer jeg over ved stadig at lade nettet køre XP (sp3). Med de begrænsninger der nu er,  når jeg tester prgm's på W-10.

Kristian
Avatar billede sarita Praktikant
27. marts 2017 - 18:37 #26
Tak for hjælpen ! Jeg ville opgradere til Windows 7 fordi jeg har fået spark fra Skype.
Sagen er, jeg er en computers analfabet og ikke kan får en ISO fil til at fungere.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2017 - 19:17 #27
en iso skal du linke på en dvd eller usb eller en pxe server og boote derfra
Avatar billede Mikael Ekspert
27. marts 2017 - 19:36 #28
#26 Ja mange er indrømmet "computers analfabeter " ;)

Ofte gives der desværre svar i dette forum, som er for "viderekommende"  ;)
Avatar billede sarita Praktikant
27. marts 2017 - 19:59 #29
Hej Mikael og tak fordi du,alligevel har svaret : beklager  skuffelsen.
Avatar billede sarita Praktikant
27. marts 2017 - 20:08 #30
Hej Rasmus, jeg har forsøgt at installere Lubuntu ved siden a Windows 7 Ultimative, men USB enheden med Iso filen i, starter ikke og hopper igen til Windows åbning.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2017 - 20:27 #31
du skal packe iso filen ud på  usb
Avatar billede tonynguyen Praktikant
01. maj 2019 - 16:59 #32
I stedet vil jeg anbefale nedenstående link: https://khophanmem24h.com/download-windows-7-microsoft/
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. maj 2019 - 18:13 #33
#32
Jeg ville være lidt tilbageholdende med at købe noget der. Jeg kan ikke blive klog på hvilket sprog der vises i linket, men Win 7 Prof. indeholder ikke muligheden for at ændre sproget, jf. linket herunder:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/972813/windows-7-language-packs-are-available-for-computers-that-are-running
Avatar billede Mikael Ekspert
01. maj 2019 - 18:26 #34
#33 Enig ;) Google MENER at sproget er Vietnamesisk.

Surt at få en Win 7 på det sprog ;) ;)
Avatar billede HoaQuaDam Praktikant
21. juni 2019 - 10:15 #35
You can refer to here: https://kinggame.mobi/
Avatar billede Cuadongsq Praktikant
02. oktober 2019 - 22:38 #36
I stedet vil jeg anbefale nedenstående link: https://thichungchi.net/tin-hoc-co-ban.html