Avatar billede kaz9k Juniormester
17. marts 2017 - 09:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Danne liste ud fra valg

Hej

Jeg har en liste over alle varer i et supermarked. I denne liste er der plads til at sætte X ud for de enkelte varer.

Hvordan får jeg overført de varer, som er sat X ved til en indkøbsliste?

Tak.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. marts 2017 - 10:07 #1
Her er et eksempel som måske kan være til hjælp.

https://www.dropbox.com/s/8im4btle5uhy1zd/Indk%C3%B8bsliste.xlsx?dl=0
Avatar billede kaz9k Juniormester
17. marts 2017 - 11:28 #2
Det er super godt!
Jeg har ikke helt styr på, hvordan jeg får det over i en anden fane.
Jeg vil gerne have skabelonen i 1. fane og den dynamiske liste i 2. fane.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. marts 2017 - 14:10 #3
Jeg har prøvet at uploade til dropbox, men der er pt. problemer. Prøver igen senere.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. marts 2017 - 15:14 #4
Avatar billede kaz9k Juniormester
20. marts 2017 - 08:54 #5
Genialt - tak.
Lige et par spm. Må jeg slette formlerne i Kolonne E i Sheet 1?
Når jeg prøver at kopiere formlen, forsvinder {  }. Når jeg så sætter dem i formlen igen med ALTGR+7 og 0 er det pludselig ikke en formlen.
Hvordan sætte med de klammer og hvad betyder de?
Tak
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
20. marts 2017 - 11:02 #6
Formlerne i kolonne E kan du slette. Det er en fejl, at jeg ikke selv har fået det gjort inden jeg uploadede filen.

Klammerne {} betyder at det er en såkaldt matrixformel. Matrixformler er specielle blandt andet derved, at indtastning skal ske på en helt bestemt måde. Hvor du ved indtastning af en normal formel afslutter ved at trykke på Enter, skal du ved en matrixformel holde Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter. Hvis du gør det korrekt vil Excel automatisk sætte {} omkring formlen. Når du har indtastet én matrixformel korrekt, kan du kopiere den til andre celler på normal vis. Hvis du retter i en matrixformel skal du igen afslutte ved at holde Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter. Hvis du vil vide mere kan du søge på nettet (matrixformler eller, hvis du læser engelsk, array formulas).