Avatar billede DanielUH Novice
17. marts 2017 - 11:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer til grafisk designer

Hello!

Jeg er grafisk designer og er lidt kørt surt i at finde den helt rigtige bærbare computer. Jeg arbejder med:

- Adobes programmer
- Videoredigering
- Webdesign

Hvad skal man være opmærksom på, når man vælger maskine i mit tilfælde? Og kan nogen foreslå  konkrete modeller?

Vægter hurtighed højest. Dernæst skærm, batteri, mobilitet og design.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2017 - 11:38 #1
dedikeret grafikkort, ssd-disk, høj opløsning på skærm, tastatur-kvalitet (du vil bruge det i mange timer).
her er nogle fra 24.000 kr og op goo.gl/YWPIYL
Avatar billede poko1 Ekspert
17. marts 2017 - 11:47 #2
Du behøver nu ikke gå så højt op her er et udvalg med nogle af NVIDIAS super grafikkort og opløsning 1920 X 1080 på Skærm
http://kortlink.dk/edbpriser/q2tb
Avatar billede eurositi Ekspert
17. marts 2017 - 12:01 #3
Og hvis du af uransagelige årsager alligevel skulle overveje en stationær, er denne her formentlig det bedste bud på value for money:
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/asus-rog-gt51ca-nr018t-id-14962827.aspx
Den ligger ligeledes på 24.000 kr og inkluderer 2 x 1080 GTX GPU'er samt 32 gb RAM, som altid kan opgraderes til 64, hvis du bliver hyret af et arkitektfirma eller af filmindustrien. ;-)

Du vil ofte støde på de såkaldte Quadro-processorer, når det handler om grafisk redigering. De er teknisk set identiske med gamer-grafikkortene. Driverne til dem er bare konfigureret mere konservativt for at sikre maksimal stabilitet på bekostning af hastighed og rå kraft. De er samtidig prissat langt højere, fordi de næsten kun sælges til professionelle.
Men umiddelbart tror jeg, du er langt bedre stillet med 2 cutting edge gamer-GPU'er, som Claes også foreslår.
Avatar billede DanielUH Novice
17. marts 2017 - 15:13 #4
Avatar billede poko1 Ekspert
17. marts 2017 - 15:35 #5
Jeg ville så vælge MSI jeg har selv en MSI til mine tunge arbejder Det er så bare en 18,4" men er fantastisk til grafiske projekter.
https://billedeupload.dk/?v=it4u7.png
http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/msi-gt83vr-6re-032ne-titan-sli-id-14197007.aspx