Avatar billede kurtba Ekspert
18. marts 2017 - 23:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

eksportere mail fra windows live mail til outlook 2016

Efter nedbrud på en bekendts pc, er det besluttet, at fremover skal outlook 2016 være mailprogram på den nye pc. Jeg har fået fat i den harddisken fra den gamle pc og pgl. har indtil nu brugt windows live mail.
Dette program har jeg så også installeret og har fået importeret de gamle mails. Så vidt jeg kan se på nettet, skulle man så kunne eksportere dem direkte til outlook ved at vælge at eksportere til Microsoft exchange, mens begge mailprogrammer er åbne.
Problemet er bare, at lige efter at jeg har valgt det, skriver den, at Microsoft office outlook  "der er enten ikke nogen standardmailklient, eller den aktuelle mailklient kan ikke udføre meddelsesanmodningen. Kør Microsoft outlook og angiv den som standardklient. Problemet er så, at outlook 2016 er angivet som standardmail. Når man ser hos Microsoft omtaler de eksporten på den anførte måde som gældende for outlook til og med version 2013. Der står intet om, at den også vil virke i 2016. Jeg har også ledt efter konvertere, men har ikke kunnet finde nogen freeware.
Nogen som har en gennemprøvet løsning.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2017 - 23:22 #1
er det det her du søger https://support.microsoft.com/da-dk/help/980534/export-windows-live-mail-email,-contacts,-and-calendar-data-to-outlook
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2017 - 23:34 #2
I kunne overveje at bruge Thunderbird i stedet for Outlook. Så er eksport/import relativt simpelt og det virker perfekt.
Thunderbird minder jo lidt om WLM.
Skulle I så fortryde og alligevel ønske Outlook2016, så findes der et købe-værktøj, der åbenbart kan klare sagen
https://www.outlooktransfer.com/da/thunderbird-to-outlook-transfer-license/
Avatar billede kurtba Ekspert
18. marts 2017 - 23:41 #3
Rasmus64745 - det er lige præcis den metode, som jeg beskriver, at jeg har prøvet - og som fejler.
ink - det kunne overvejes, men vil helst bruge outlook fremover, da det hele så ligger i en pst fil m.m. Købeprogrammer er umiddelbart ikke interessante.
Jeg har i mellemtiden fundet et freeware program på outlookfreware.com, men det fungerer ikke efter hensigten. Får stort set alle mapper over, men de er stort set tomme alle sammen. Så heller ingen succes her.
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2017 - 00:03 #4
Hvem er jeres mail- leverandør? Er det pop3 eller imap?
Afhængig af svaret kan der foreslås gratis men måske arbejdskrævende løsninger.
Avatar billede martens Guru
19. marts 2017 - 01:28 #5
Outlook 2016 behøver jo ikke nødvendigvis at være koblet op på Exchange ;o)

Outlook 2016 er en mail-klient, der kan kobles på Exchange ( Office 365 ), IMAP, samt POP3
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2017 - 09:56 #6
Avatar billede kurtba Ekspert
20. marts 2017 - 00:28 #7
ink - det er TDC/yousee, så der er både mulighed for imap og pop3. Problemet med pgl.s mail er tilsyneladende, at det er en meget gammel en (mail.dk), hvor man blev tildelt et brugernavn (8-cifret tal). Jeg har tidligere hjulpet dem med at geninstallere og har altid haft problemer med at den ikke vil acceptere password i div. mail programmer. Siger at det er forkert. Ikke desto mindre kan det bruges til at komme på webmail.
martens - den er ikke koblet op på exchange, men når man gør, som jeg beskriver, så bliver det opfattet som en exchange konto, selv om det ikke er.
rasmus64745 - Den har jeg også prøvet, og det gik heller ikke godt. Det har så åbenbart noget at gøre med, at det er 32 bit version, og pc.en kører 64-bit. Jeg afinstallerede den igen og fandt en 64 bit version, men den kan jeg ikke installere, idet pc.en siger, at 32 bit versionen stadig er installeret. Har ledt efter og fjernet rester i regedit, men den mener stadig, at den er installeret. Af forskellige årsager kan jeg ikke lave en systemgendannelse til før, jeg installerede 32 bit versionen.
Men der er nu fundet en løsning. Af forskellige årsager fandtes det formålstjenligt at få udfaset pgl.s mail.dk og i stedet kun bruge en Hotmail.
Så nu er det endt med, at jeg fandt en windows live mail (som eller er udgået) og downloadede. Efterfølgende kopierede jeg så hele mappen med windows live mail fra den gamle pc over på den nye, så hun fik adgang til gamle mails. Dernæst er hun blevet bedt om at læse de mails, som hun har modtaget siden nedbruddet via webmail. Endelig har jeg været inde på hendes mail.dk og lave automatisk videresending af alle mails til hendes Hotmail.
Ny pc er nu leveret tilbage, og hun er tilfreds, så jeg tillader mig at lukke den her. Tak for div. forslag.
Jeg har markeret som løst ud for Rasmus og ink. Ikke fordi det var løsningen, men det var da kvalificerede forslag.