Avatar billede Rall3d Juniormester
20. marts 2017 - 21:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nye RAM klodser bruger ikke fuld MHz

Jeg har lige upgraded mine ram fra 8 til 16 gb på min stationær og det kører helt fint!

Men så kiggede jeg på et program der hedder Speccy (det viser en del info omkring hvordan en computer kører og hvilke dele der sidder i) og det viste at jeg kun bruger 1063 MHz ud af de 2133 MHz ram klodserne er lavet til...

Hvad kan være galt? Eller er det bare fordi min computer ikke er stresset nok til at bruge det hele?

her er screenshots: https://www.dropbox.com/sh/nttpytiqt2tfqbq/AADAaM2a9Lt1tUb4O8QM1dn0a?dl=0
ved ikke hvordan man uploader på denne hjemmeside.
Avatar billede martens Guru
20. marts 2017 - 22:18 #1
Du skriver ikke noget om, hvilket bundkort du har sat dem i .... ;o(
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2017 - 00:29 #2
Dine RAM-blokke er DDR = Double Data Rate. Du skal gange de 1063 (som egentlig burde være 1066,5) med 2 for at få den reelle hastighed.

https://hardforum.com/threads/2133-ram-stuck-at-1066.1748605/

Så de kører, som de skal :-)