Avatar billede DALOKOS Novice
21. marts 2017 - 15:06 Der er 5 kommentarer

CVR opslag på P-nummer igennem API

Jeg har fået CVRAPI op og stå i det nedenstående Excel-ark, men har nu ramt en mur. Jeg vil gerne have, at man i stedet for at søge på CVR nr. søger på P-nr?

En som er skarp og kan ændre den lille detalje?

Excel-ark:
https://www.dropbox.com/s/uv1bvaagyxb07e1/CVR%20opslag.xlsm?dl=0

Data til API:
https://github.com/CactusData/VBA.CVRAPI/blob/master/CvrDemo.bas

På forhånd tak!
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. marts 2017 - 20:53 #1
CVRAPI har denne side:

http://cvrapi.dk/documentation

http://cvrapi.dk/api?produ=P_NUMMER&country=dk

Hvis du indsætter P_NUMMER i ovenstående url, så smider den det ønskede retur.
Kan du selv tilpasse din bas fil ?
Avatar billede DALOKOS Novice
21. marts 2017 - 21:11 #2
Er ikke helt sikker.. Kan du give et hint mere? :o)
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. marts 2017 - 21:32 #3
Jeg har ikke excel på min computer, men jeg tænker du et eller andet sted i dit excel ark må have et kald til: cvrapi.dk/.....
Prøv at se om du kan finde det i VBA koden ?
Avatar billede DALOKOS Novice
22. marts 2017 - 09:07 #4
Kan kun se, at den henter data fra 'cvrapi.dk' og ikke en specifik adresse - desværre. Så tricket ligger nok i at få deres;

Private Sub GetDkCompanyInfo( _
    ByVal VAT As String)

    Const Country          As Long = CvrCountrySelect.Denmark

    Dim Company            As String
    Dim Address            As String
    Dim PostalCode          As String
    Dim City                As String

    If RetrieveCvrAddress(Country, VAT, Company, Address, PostalCode, City) Then
        Debug.Print "VAT:", VAT
        Debug.Print "Company:", Company
        Debug.Print "Street:", Address
        Debug.Print "City:", PostalCode & " " & City
    End If

End Sub

.. til at hente fra P-nummeret istedet for CVR nr. Men tak for hjælpen anyways!
Avatar billede Charmans Praktikant
15. januar 2019 - 11:14 #5
Hej

Linket til excel arket virker ikke jeg kunne nemmelig godt tænke mig at se denne fuktion da jeg har lidt bøvl med at få det til at virke