Avatar billede Petersjuul Novice
22. marts 2017 - 15:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kommatal indsættes i celle og deles i 2 kolonner... Hvorfor?

Hej,

Jeg er stødt på et mærkeligt problem. Når jeg indsætter kommatal 1,5 fra Navision, deler Excel tallet i 2 klloner. 1,5 bliver til kolonne 1: 1 og kolonne 2: 5

Den gør det ikke hos min kollega, med samme version af office.

Nogen bud?

Alt godt, Peter
Avatar billede Petersjuul Novice
22. marts 2017 - 16:02 #1
Jeg kan se, at når jeg indsætter og klikker på "Paste options" og vælger Use text import wizard, så kan jeg vælge, at den ikke skal dele på komma. Men hvordan får jeg den til standard at lade være med at dele på komma?
Avatar billede anedi Ekspert
23. marts 2017 - 12:53 #2
Prøv at markere en kolonne med tal
Vælg data båndet
Vælg Tekst til Kolonner
Vælg delimited (ved ikke hvad den hedder på dansk)
I boksen til højre for "Andet/Anden" er der sikkert et komma.
Slet indholdet i boksen
Tryk Afslut
Herefter skulle du kunne indsætte kommatal igen.

Vh
ANedi
Avatar billede Petersjuul Novice
23. marts 2017 - 15:01 #3
Det virker - Tusinde tak :-)

Alt godt, Pter