Avatar billede frostholm Praktikant
24. marts 2017 - 13:44 Der er 3 kommentarer

EF Core - Default value

Hejsa

Sidder og forsøgert at få lavet en model, som indeholder en CreatedDate som skal udfyldes med default vaule (GETDATE()) på databasen, men kan ikke få det til at fungerer, og jeg har snart søgt hele google uden at blive klogere.

Jeg bruger VS2017 og min model ser således ud :

    public class Team
    {
        public int TeamID { get; set; }

        [Required]
        [MaxLength(50)]
        public string Name { get; set; }

        public int SerieID { get; set; }
        public Serie Serie { get; set; }

        [DatabaseGenerated(DatabaseGeneratedOption.Identity)]
        public DateTime CreatedDate { get; set; }
    }

Men får en fejl når jeg forsøger at indsætte en entitet i db, men at der ikke kan sættes null i feltet.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette.

Med venlig hilsen
Michael F
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2017 - 14:09 #1
Dokumentation af DatabaseGeneratedOption.Identity er godt nok lidt uklar, men jeg er ret sikker paa at den er beregnet til INT/BIGINT PRIMARY KEY IDENTITY kolonner.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2017 - 14:11 #2
Ville det vaere et problem at lade C# klassen saette feltet til DateTime.Now?

(kan selvfoelgelig give lidt forskellige resultater hvis der ikke bruges UTC og applikation og database er i forskellige tidszoner, men ...)