Avatar billede kim1a Ekspert
24. marts 2017 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA udfordring med vlookup

Kære alle

Udløbet af dette spm som jeg genåbnede:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1016068

Jeg er lidt udfordret på at få den til at returnere noget.

Formlen der ikke giver problemer er:
=VLOOKUP(VALUE(N3);'Opslag ny'!$A:$B;2;0)

Jeg skriver så
Application.WorksheetFunction.VLookup((Cells(3, 14).Value), worksheets("Opslag ny").Range("A:B"), 2, 0)

Jeg har også prøvet at skabe Rangen som et navngivet område i arket, men det virker ikke for mig.
Kan udfordringen være at makroen køres fra en anden projektmappe?
Avatar billede bak Seniormester
24. marts 2017 - 15:58 #1
Formlen i VBA fungerer fint men hvis du skal bruge værdien fremadrettet skal du skrive den til en variabel eller et range. Her er det til variablen x og derefter til et range.
Det kan også gøres direkte

x = Application.WorksheetFunction.VLookup((Cells(3, 14).Value), worksheets("Opslag ny").Range("A:B"), 2, 0)

Range("P3") = x
Avatar billede kim1a Ekspert
24. marts 2017 - 17:21 #2
Nej beklager, men den virker ikke i mit ark, jeg kan simpelthen ikke få den til at virke.

Jeg har prøvet (se det tidligere spm) at set range, at skrive det direkte i formlen i vba og at navngive et område.

Jeg håber der måske er en som orker se på det hvis jeg sender filen.
Avatar billede Hestehat Seniormester
29. marts 2017 - 13:08 #3
Prøv at uploade den, så skal jeg gerne kaste et blik på det!
Avatar billede kim1a Ekspert
24. maj 2017 - 15:55 #4
Vi lukker.