Avatar billede Erik Praktikant
24. marts 2017 - 15:05 Der er 12 kommentarer

Automatisk skift af uge i Outlooks kalender

Hej, jeg bruger kalenderen i Outlook 2013 på en storskærm, hvor man kan se, hvilke aftaler de forskellige brugere har. Jeg vil gerne, at den skifter til en ny dag/uge automatisk, så vi ikke behøver gøre det manuelt.

Kan det mon lade sig gøre på en eller anden måde?

Mvh. Erik
Avatar billede supertekst Ekspert
28. marts 2017 - 09:22 #1
Vises en hel uge eller kun en dag ad gangen?
Tændes/slukkes "systemet" dagligt - eller?
Avatar billede Erik Praktikant
30. marts 2017 - 21:15 #2
Systemet er hele tiden tændt. Visningen skal være planlægningsvisning.
Avatar billede supertekst Ekspert
31. marts 2017 - 09:32 #3
Ok - ser på det senere.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. april 2017 - 17:53 #4
Er ved at teste en model.. ..
Avatar billede supertekst Ekspert
06. april 2017 - 10:24 #5
Test fra i nat ser lovende ud
Avatar billede Erik Praktikant
06. april 2017 - 12:14 #6
Lyder spændende! Jeg har selv tænkt på en løsning med en makro, der blot skifter visning fra kalender til mail til kalender for at få opdateret visningen, og som kører hver nat, men man kan ikke indspille makroer i Outlook, og så kom jeg ikke videre :-) Mvh. Erik
Avatar billede supertekst Ekspert
06. april 2017 - 13:46 #7
Ok - men jeg skrev VBA-koden i Excel og så lod den styre visningerne i Outlook.
Avatar billede Erik Praktikant
16. april 2017 - 22:49 #8
Hejsa, hvor langt nåede du med at få Outlook til at opdatere kalendervisning?
Mvh. Erik
Avatar billede supertekst Ekspert
16. april 2017 - 23:47 #9
Hej Erik
Vender tilbage mandag
Mvh
Peter Braagaard
Avatar billede supertekst Ekspert
17. april 2017 - 10:51 #10
Ark1:
Rem Tools / References / Microsoft Outlook 16.0 Object Library
Const tidForDatoSkift = "23:59:59"
Sub skiftDatoKalender()
    Application.OnTime TimeValue(tidForDatoSkift), "nydag", False
End Sub

Module1
Const tidForDatoSkift = "23:59:59"
Public Sub nyDag()
Dim OlApp, Namespace
    Set OlApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set Namespace = OlApp.GetNamespace("MAPI")
    Set cfold = Namespace.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
    cfold.Display

    Set cfold = Namespace.GetDefaultFolder(olFoldercalendar)
    cfold.Display

    Application.WindowState = xlNormal

    OlApp.ActiveWindow.Height = 858

    OlApp.ActiveWindow.Top = 0
    OlApp.ActiveWindow.Left = 0
    OlApp.ActiveWindow.Width = 1600

    Application.OnTime TimeValue(tidForDatoSkift), "nydag", False
End Sub
Avatar billede Erik Praktikant
24. april 2017 - 11:30 #11
Tak for det.
Jeg får en "Run-time error '5': Invalid procedure call or argument", når den kommer til tidspunktet angivet i koden. Vælger jeg Debug, er det denne linje, den fejler på:
Set cfold = Namespace.GetDefaultFolder(olFolderInbox)

Har du et bud på, hvad der skal ændres?
Avatar billede supertekst Ekspert
24. april 2017 - 13:35 #12
Selv tak
Jeg fandt ud af at hvis jeg skiftede til "noget andet" og derefter til kalenderen så fungerede det hos mig.

Er der en anden "Folder", der kunne anvendes - så er det ok, da den kun anvendes som en slags "interrup"