Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. marts 2017 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad bruger man regneark til, egentlig ?

Jeg har Microsoft Office - En gammel model. men den er "god nok"

Version 2002

Har Excel Regneark.

Men har aldrig brugt det ...

Tja ...

Hvad bruger man det til ?

Jeg laver ikke regnskaber - Heller ikke skoleskemaer ...

Hvad kan man ellers bruge Excel til ?

Jeg vil gerne have lidt inspiration ... (!)

Og, måske, begynde at bruge det ... (?)

*

Venlig hilsen + God fredag. * Fra * Jørn *
Avatar billede supertekst Ekspert
24. marts 2017 - 15:57 #1
Prøv at gå på: www.supertekst-it.dk
- måske.. ..
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2017 - 16:00 #2
jeg har et ark - bare fordi det er let at sortere løbende med 3 kolonner
hjemmeside - brugernavn - adgangskode
så kan jeg let finde login hvis jeg ikke kan huske det.
Det er så hamrende usikkert - men det er et valg.
Avatar billede INK Ekspert
24. marts 2017 - 17:16 #3
Som pensionist er det vel ikke meget man bruger regneark til, men så alligevel:
Budgetark for årligt budget - faste og variable udgifter
Oversigt over ejendomsskatter/grundskatter år for år (hus og sommerhus)
Indbofortegnelse med værdiangivelse - forsikringssum
Oversigt over fremtidig pension - ratepensioner, alderspension og offentlige pensioner
Alle former for oversigter, hvor der kan regnes på tallene
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. marts 2017 - 17:57 #4
Et lille bitte udvalg af de ikke mest almindelige muligheder:

Clip Art (http://www.dagoriginaldesigns.com/index.htm)
Tekstbehandling i en snæver vending (omend et egentligt tekstbehandlingsprogram er at foretrække).
Konstruktion/løsning af Sudoku opgaver og mange andre former for spil
Beregning af medicintilskud
Oversigt over rente og afdrag på lån
Fly simulator
Mange typer matematikopgaver
Indkøbsliste
To-do liste
Udarbejde fakturaer
Vægtkontrol
Lave grafer og endnu flere grafer
Læse Bibelen (http://spreadsheetpage.com/index.php/file/king_james_bible/)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2017 - 18:15 #5
Da min gamle mor kom på hospital ofte, så havde jeg et ark med
Navn, cpr
Medicin, dosis, hvornår.
Fx
Tabl x, 500mg, og kryds i morgen og aften (der var også middag, spisetid og efterbehov)
Så fik Falck og hospital altid den aktuelle dosering med - og det tror jeg på, de satte pris på.
Har man hjemmehjælp fra kommunen og der kommer en ny, der hjælper med dosering i æsker, så hjælper den oversigt også (lister fra sygehuse er svært læselige, da der står meget andet info samtidigt). KISS (keep it simple, stupid)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
25. marts 2017 - 06:19 #6
TAK til ALLE