Avatar billede nespedal Praktikant
27. marts 2017 - 18:12 Der er 6 kommentarer

datadeling med telefon

Kan jeg bruge Telias ekstra datakort til kr 49 i en mobil router. Altså virker det at sætte det ekstra datakort i den mobile 4G-router i stedet for i iPad'en, som den egentlig belv købt til - så vil alle i bilen kunne have netadgang.

Nilsen NE
Avatar billede INK Ekspert
27. marts 2017 - 18:53 #1
Det skulle jeg mene. Et datakort er et datakort.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2017 - 19:56 #2
det giver ikke ret meget tid (hvis du fx ser film) men nok til gps-vejledning.
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2017 - 08:37 #3
Ja det er muligt ;)

Men ALLE i bilen kunne også få internet uden den router.

Fx. indstilles den bedste/kraftigste 4G smartfon til wiifi hotspot. Som de øvrige kan koble sig til via det wiifi net. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2017 - 08:52 #4
Jeg har selv 2 simkort ( Telmore 4G )

Hovedkortet sidder altid i min smartfon. Hovedkortet kan bruges til både samtale og data.

Mit ekstra simkort til 29 kr/md, sidder altid i min 4G router her i hjemmet. Det ekstra kort har KUN data. Og kan ikke anvendes i en mobil til samtaler.

Faktisk har jeg 2 ekstra data simkort. Det sidste er placeret i en udbygning i egen router. Hvor husets wiifi ikke rækker til.

Men det fungere fint og helt problemløst.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2017 - 09:15 #5
Kør bil når du kører bil! :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. marts 2017 - 09:30 #6
#5
Haha, den skulle lige vendes för jeg fattede.