Avatar billede bas Forsker
28. marts 2017 - 17:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lenovo docking station - No bootable device?

Hej
Hvordan kan det være, at en PC (mener det er en Lenovo ThinkPad T550) skriver noget med No bootable device, når den er sat i den tilhørende docking station? Der er ikke problemer, når PC'en ikke er sat i docking stationen.
Kan det være fordi der er sat et sæt USB-hovedtelefoner til docking stationen, og skal der i så fald installeres en driver, ændres noget i BIOS eller lign. på PC'en (Windows 7) før det virker med docking stationen?

På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. marts 2017 - 18:22 #1
Der må være noget på Dock´en, der figurerer som "boot medie", eks. den netværksport der givetvis er.

Du skal i BIOS og sammenligne under menupunktet "Boot" - her er en boot-rækkefølge. Se hvordan den ser ud, når du ikke er docket, sluk og sæt den i dock.
Nu tænder du så, går i BIOS, og ser, hvilke enheder der nu pludselig er kommet foran din harddisk - og tvinger den/dem til at være længere nede på listen, eller helt ekskluderet.

Du bør komme i BIOS ved tryk på F1/F2 ved opstart - men ellers fungerer Enter vist på Lenovo, ligesom du vist også kan komme ind via BOOT-menuen (F12).
Avatar billede mcnally Praktikant
28. marts 2017 - 21:56 #2
Hvis din dock ikke er speciel ny, kan det være teknikken som simpelthen er stået af - Har oplevet at netop ved Lenovo nye serie, så står de simpelthen bare af i tilslutningen fra bærbarens bund.

Alternativt, tilslut dine usb enheder en for en i bærbarens mens den er i docken
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2017 - 13:59 #3
Det kan også være en af disse fancy skærme, som har en usb-udgang, og usbkabel tilsluttet docken - så kan du have det samme problem at pcen starter op på den usb-nøgle.
Avatar billede bas Forsker
29. marts 2017 - 15:58 #4
Hej
Mange tak for jeres kommentarer. Noget tyder på, at det er USB-hovedtelefonerne, som skaber problemet. Jeg prøver nok lige at kigge på det med Boot rækkefølgen i BIOS i morgen.
Avatar billede bas Forsker
31. marts 2017 - 15:17 #5
Jeg har i dag fået ændret på boot rækkefølgen i BIOS, og det ser ud til at fungere.
Mange tak for hjælpen.