Avatar billede ulvehun Juniormester
29. marts 2017 - 18:40 Der er 22 kommentarer

Blue screen

Har problem med blue screen death (BAD_POOL_HEADER), som iflg Microsoft kunne relateres til opdatering.
Fjernede opdatering, of fik derefter installeret den igen + den opdatering, der ikke var fuldført og tror så, problemet var løst , men nej!
Midt i det hele blå skærm igen med beskeden: computeren er stødt på et problem .......!!
Nogen forslag derude??
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2017 - 20:02 #1
systemgendannelse til før den seneste opgradering?
Avatar billede ulvehun Juniormester
30. marts 2017 - 08:31 #2
Prøvede systemgendannelse inden den endeligt installerede opdateringerne, men den meldte tilbage, det ikke kunne lade sig gøre! Kan selvfølgelig prøve igen, men hvorfor tænker du det?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2017 - 09:50 #3
alternativt scan systemfiler for fejl
Skriv følgende kommando ved kommandoprompten, og tryk derefter på Enter:
sfc /scannow

https://support.microsoft.com/da-dk/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system-files
Avatar billede ulvehun Juniormester
30. marts 2017 - 10:47 #4
Prøver med det samme, for den er lige stoppet igen. Vender tilbage - tak
Avatar billede ulvehun Juniormester
30. marts 2017 - 12:27 #5
Er scannet og der er ang en systemfil, der ikke fungerer! Nærlæser lige rep værktøjet, så jeg kan finde ud af, hvike(n). Har heldigvis også W10 på den anden pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2017 - 12:40 #6
har ikke selv haft fejl med den, så jeg gik ud fra, at den bare selv hentede en frisk fil fra nettet.
Avatar billede ulvehun Juniormester
30. marts 2017 - 17:35 #7
Ser ikke umiddelbart sådan ud, men jeg har ikke haft tid til at identificere den endnu!
Avatar billede ulvehun Juniormester
31. marts 2017 - 07:28 #8
Prøvede dog at skrive den foreslåede kommando for at finde fejlen, men der skete ikke noget! Forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2017 - 11:08 #9
du har måske ikke haft den fulde adgang - min fejl.
højreklik på windows-start ikon bund-venstre og i den menu vælg
kommandoprompt (administrator)
det giver flere rettigheder til sfc, så i det vindue skriv
sfc /scannow
så skulle den gå det hele igennem igen og reparere fejl af sig selv.
Avatar billede ulvehun Juniormester
31. marts 2017 - 17:45 #10
Tror jeg nu, jeg gjorde, men checker - tak
Avatar billede ulvehun Juniormester
02. april 2017 - 12:29 #11
Har gjort det rigtigt 1. gang, men har nu gentaget processen efter anbefalinger andetsteds, der angiveligt skulle få systemet til at rep sig selv, hvis man re-bootede nogle gange og scannede, men uden succes ?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2017 - 12:54 #12
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
gå ned til 'download' -direct og hent det gratis.
Når programmet startes, så se i bunden af vinduet - det vil meget gerne køres i fejlsikret tilstand (den gør det meget hurtigere og giver flere rettigheder)
Så klik der, og pc startter fejlsikret - start nu programmet igen.
Da du allerede har køre step 4, så gå direkte til fanebladet Backup. Der laves et gendannelsespunkt og en kopi af registreringsdatabasen.
Videre til Repairs. Klik 'Open repairs' og den har valgt en del (baseret på din win-version). Bare kør det igennem.
Når den er færdig genstartes pc - og du kan/bør afinstallere programmet (det har efterladt en stump i systembakken). Test.
Avatar billede ulvehun Juniormester
02. april 2017 - 17:21 #13
Tak Claes - prøver, når den indikerer om jeg kan manuelt kan hente den sidste opdatering, for noget tyder på, det kan være der problemet ligger (KB4015438)!
Avatar billede ulvehun Juniormester
02. april 2017 - 17:44 #14
Den arbejder på livet løs, men tænkte om det ikke er et godt program at have liggende?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2017 - 17:46 #15
det opdateres 'hele tiden' så jeg selv har kun et link liggende, og henter så en frisk varsion når det skal bruges.
Avatar billede ulvehun Juniormester
02. april 2017 - 17:52 #16
Ja, selvfølgelig ?
Avatar billede ulvehun Juniormester
02. april 2017 - 18:24 #17
Det ta'r laaaaaaang tid ?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2017 - 19:08 #18
Typisk på min, hvor der ikke findes fejl, en halv time. Så fra et kvarter og måske op til en time.
Avatar billede ulvehun Juniormester
03. april 2017 - 09:20 #19
Det tog mere end tre timer - ang skulle 43 filer rep. Efterfølgendevirkede den hurtig som sit gamle selv. Checkede om den manglende opdatering var kommet ind, men oversigten var væk! Kunne så kun se opdateringerne under "fjern opdatering", og der kunne jeg ikke lige finde den, men maskinen indikerede, at den var opdateret!
Efterfølgende spillede jeg online i en times tid for at teste, og bang - blå skærm og re-boot!! ???
Skal lige nævne, jeg også har arbejdet med den fejl, systemgendannelsen nævnte: 0x80070091, heller ikke nogen succes!
Nå! Kørte så scannow for at se, om det nu ku' passe - og ja, desværre: beskadigede filer fundne!
Så hvad nu? Er der kun formatering tilbage?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2017 - 09:54 #20
ved opdateringer - Windows Store og opdateringer kan gå i udu, og dette program fjerner historik og nulstiller så windows selv søger efter opdateringer igen. Hængepartier er fjernet.

Så desværre - formatering. Nogle maskiner har en Fx tast så man kan geninstallere så den er som ved levering - det er hurtigere.
Windows har også: klik på lup bund/venstre og skriv indstil - så finder den appen indstillinger. I den er 'Nulstil denne PC' som er meget brugbar.
Avatar billede ulvehun Juniormester
03. april 2017 - 11:56 #21
Men ved disse nemme løsninger på formaterin, skal jeg stadi have kopieret/back up af mine filer? De bliver slettet som ved alm formatering?
Der mangler forøvrigt noget af dit svar -tror jeg?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2017 - 12:32 #22
bærbare: Nogle maskiner har en Fx tast så man kan geninstallere så den er som ved levering - det er hurtigere. Se brugervejledning

Windows 10 har også: klik på søge-lup bund/venstre og skriv indstil - så finder den appen indstillinger. I den er 'Nulstil denne PC' som er meget brugbar (den har mulighed for backup af data jf teksten, men jeg har aldrig testet den selv)