Avatar billede SBC Praktikant
02. april 2017 - 23:49 Der er 2 kommentarer

Beregning af min alder i word ved hjælp af felt

Jeg har en CV og vil gerne have MS Word 2010 til opdatere min alder automatisk. Jeg har fødselsdag den 01.09.1983 og ønsker derfor, at den 01.09 i år, kommer der til at stå 34 i stedet for 33 osv fremover.

Jeg har en formel, der lyder følgende,
{= {DATE  \@ "YYYY"} - 1983 - 1*{=OR({={DATE  \@ "MM"} < 09};{=AND({={DATE  \@ "MM"} = 09};{={ DATE  \@ "dd"} < 1})})}  \* MERGEFORMAT}
men som jeg ikke kan få til at virke:

Jeg indsætter formlen ved funkton "Felt" og anvender =formula
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
03. april 2017 - 01:02 #1
Jeg har ikke nærstuderet din feltkonstruktion. Prøv i stedet at bruge konstruktionen vist her - den er enklere:
https://wordribbon.tips.net/T009541_Age_Calculation_with_Fields.html

I dit tilfælde vil konstruktionen se sådan ud:
{ = INT({ DATE \@ "yyyy" } + { DATE \@ "M" } / 12 + { DATE \@ "d" } / 365,25 - 1983 - 9 / 12 - 1 / 365,25) }

BEMÆRK:
Punktum er ændret til komma i 365,25 (hvis du har regionale indstillinger sat til dansk skal det være komma).

Alle sæt af feltklammer laves ved at taste Ctrl+F9. De kan ikke laves med alm. tegn.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
03. april 2017 - 01:08 #2
Tilføjelse: Jeg ved jo ikke, i hvilke sammenhænge, du skal bruge dit CV. For at sikre, at modtageren ser dit CV med den opsætning, du har lavet, og for at ingen umiddelbart kommer til at ændre i noget, bør du sende det til andre i PDF-format, og dermed vil alderen ikke blive opdateret - den vil blive fastholdt, som den var ved oprettelse af PDF-filen. Selv om du sender til andre i Word-format, kan du heller ikke være sikker på, at felter automatisk bliver opdateret hos læseren.