Avatar billede LKNY Praktikant
05. april 2017 - 09:49 Der er 2 kommentarer

Datoer bliver til komma tal?

Jeg sidder med en problemstilling efter at have downloadet en csv fil til excel fra min netbank.
Nogle datoer står som de skal, mens andre står som kommatal. Det kan både være korte komma tal: 0,99 og lange komma tal: 0,948333333 ...De første 10 datoer står korrekt som: 30.12.2016 og så kommer der en hel stribe med forskellige komma tal og derefter nogle korrekte datoer igen.
Har talt med web bank supporten, som tilskriver problemet at ligge hos microsoft...
Jeg arbejder på MAC og under ABOUT EXCEL står der version 15.32.
Jeg har forsøgt at ændre via data -> tekst til kolonne osv. .. har googlet problemet.. men det hjælper ikke.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med det her problem?
Avatar billede bak Seniormester
05. april 2017 - 17:42 #1
Prøv lige efter importen at formatere hele kolonnen til dato og se om det ikke hjælper
Avatar billede mr.malmros Juniormester
01. december 2018 - 19:54 #2
Hej LKNY

Har lidt samme problem. Har du fundet en formel der kan regne baglæns til datoer?