Avatar billede Uvanga Ekspert
05. april 2017 - 10:50 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

WiFi sikkerhed ikke eksisterende?

Er kode på WiFi en falsk tryghed?
Der findes jo værktøjer der kan afsløre password. En enkel søgning på nettet giver et utal af muligheder for at finde et givent WiFi-net password. F.eks. en ganske enkel DOS-kommando afslører alle password i din nærhed.
Er det overhovedet muligt at gardere sit WiFi 100%?
Avatar billede Slater Ekspert
05. april 2017 - 10:55 #1
Hvad er det for en kommando der afslører passwords på alt i nærheden?

Det skal jeg lige se før jeg tror det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2017 - 11:06 #2
Den tror jeg heller ikke på. Jeg tror alle de værktøjer du finder, hvis de ellers er "ægte", retter sig imod den gamle WEP krypteringsnøgle. Den er brudt.

Men WPA er så vidt jeg ved ikke brudt endnu. TKIP vist nok under kontrolerede laboratorieforhold - AES slet ikke.
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. april 2017 - 11:19 #3
Ved nærmere eftersyn af listen over WiFi der dukker op, kan jeg godt se at de alle er WiFi net jeg tidligere har været logget på. Så "alarmen" må siges at være afblæst ;-)
DOS-kommandoen er iøvrigt: netsh wlan show profiles (profilname) key=clear
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2017 - 11:53 #4
Jep, den kommando vil give dig netværksprofilen, så du kan "deploye" den på andre maskiner.

Men som du selv har regnet ud, kræver det at du i forvejen har tastet SSID og passkey...

I win7 kunne du iøvrigt gå ind i "kendte netværk", og få vist Passkey direkte - det er vist camufleret igen i Win10, som det var i XP og tidligere...