Avatar billede Thomasrn Seniormester
09. april 2017 - 04:53 Der er 3 kommentarer

login id

hej jeg har lavet en login side hvor man sagtens kan logge ind og melder fejl hvis man skriver forkert osv. men når jeg logger ind skriver den id hvilke er fint men når jeg vil trække noget ud fra mysql skriver jeg

<?php
$host = "localhost";
$usernamehost = "root";
$passwordhost = "";
$dbname = "logintest";
mysql_connect("$host", "$usernamehost", "$passwordhost")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$dbname") or die("cannot connect DB");
?>

<?php
echo "Stadion side";
$sql = mysql_query("SELECT * FROM user");
while($data = mysql_fetch_array($sql))
{
    echo "Stadion pladser: " . $data['stadion_pladser'] ;
}

?>

og som jeg godt ved skriver den alle brugernes stadion pladser ud men hvordan kan jeg få den til kun at trække en brugeres stadion pladser ud og skal selvfølgelig være fra den der er logget på?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2017 - 05:00 #1
Du putter en WHERE betingelse paa din SELECT med bruger id fra session (eller hvor du gemmer information om indlogget bruger).
Avatar billede Thomasrn Seniormester
09. april 2017 - 06:59 #2
fandt løsningen mange tak for det hurtige svar og korte svar men lige det jeg manglede for at finde løsningen :D
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. april 2017 - 09:05 #3
hvorfor bruger du det gamle mysql extension / api ?? det er fjernet i PHP7
du skyder dig selv i foden ved at anvende det forældet mysql, brug mysqli eller pdo

ref http://php.net/mysql_connect
Warning
This extension was deprecated in PHP 5.5.0, and it was removed in PHP 7.0.0. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used. See also MySQL: choosing an API guide and related FAQ for more information.

ref http://php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php
Recommended API

It is recommended to use either the mysqli or PDO_MySQL extensions. It is not recommended to use the old mysql extension for new development, as it was deprecated in PHP 5.5.0 and was removed in PHP 7.