Avatar billede hans01 Forsker
09. april 2017 - 07:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man logge på et netværk fra udlandet

Her til sommer, skal jeg et par måneder til syden, og arbejde og ville høre om det er muligt at sidde i udlandet og logge ind på firmaets netværk og printe f.eks følgesedler ud direkte på netværks printeren i firmaet?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2017 - 07:45 #1
Det skal du spørge hos din firma - som udgangspunkt har de sikkert en firewall som gør at du ikke kan gør det - men måske de har en slags vpn-løsning som alligevel gør det muligt?
Avatar billede hans01 Forsker
09. april 2017 - 08:19 #2
Hej Thomas, Hvordan finder jeg ud af om der er en VPN mulighed?
Avatar billede Slater Ekspert
09. april 2017 - 09:09 #3
Spørg arbejdet, som han sagde.

Hvis ingen der aner hvad du snakker om, så er det der ikke.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. april 2017 - 10:56 #4
Siden du spørger på den måde:
" logge ind på firmaets netværk og printe f.eks følgesedler ud direkte på netværks printeren i firmaet?" vil jeg tro firmaet har en VPN-forbindelse. Men som foreslået, spørg i firmaet. Har i en VPN er det intet problem at sidde i syden, og udskrive på en printer i firmaet. Har selv gjort det i flere år..
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2017 - 20:46 #5
Det er som sådan ikke "bare at finde ud af" om firmaet har vpn eller ej - der findes forskellige muligheder, og som regel skal man logge sig på en bestemt server - der skal man selvfølgelig vide, hvilket program man skal bruge, og hvilken server man spørger - ikke noget man "bare lige" finder ud af -> dit it-afdeling bør kende til mulighederne
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. april 2017 - 05:49 #6
Den VPN-type du efterlyser, må ikke forveksles med det hav af VPN der tilbydes på Nettet. Du skal have en med fast ip-adr.
Så mit råd vil være, at firmaet kontakter en serviceprovider. Det vil typisk være det firma der leverer jeres Tele/Data forbindelse.
Avatar billede hans01 Forsker
18. april 2017 - 07:01 #7
Jeg takker mange gange for alle inputs, jeg hører med den IT ansvarlige, ellers må jeg kigge på en Teamwiever løsning..