Avatar billede thomas_bk Ekspert
09. april 2017 - 17:32 Der er 3 kommentarer

Navngivet områder låses til fil

Hej alle

Jeg har behov for lidt hjælp til at løse lidt af et mysterie.
Fornyeligt, efter at have taget excel 2013 i brug, er jeg begyndt at få problemer med mine pivot tabeller.
Typisk bygger mine pivot'er på en tabel i samme fil eller et dynamisk navngivet område. Begge dele er definitioner som er angivet med workbook'en som scope.
Problemet opstår når jeg kopiere filen og arbejder videre i den nye fil. Når jeg vil opdatere en pivot i filen, så er pivot data grundlaget det navngivne område/tabel med reference til den oprindelige fil.
Er der nogen der ved hvorfor pivot'en låser sig til den oprindelige fil til trods for at grundlaget bør være dynamisk og følge filen?
Avatar billede jkrons Professor
10. april 2017 - 11:24 #1
Som jeg oplever det, er navngivne områder netop ikke dynamiske, men er altid knyttet til den fil, de er oprettet i. Jeg har selv haft problemer med det, når jeg skal have filer med fra en pc til en anden, Når jeg åbner kopien, kan jeg se at navnet refererer ikke bare til et område i aktuel fil, men har hele stien til filens oprindelige placering med.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
15. april 2017 - 08:02 #2
Jeg synes jo at et dynamisk område skal være det "indenfor" filen. I det mindste så bør referencerne ændre sig automatisk når man har filen åben og gemmer som ny fil, kontra at kopiere filen til en ny direkte i windows.
Avatar billede jkrons Professor
15. april 2017 - 11:40 #3
Det kan man sige, og sådan fungerer det også hos mig. Det er kun når jeg kopierer filen via Windows, at det ikke virker.